• grisekno

Är du duktig på att sy gardiner?

Alltså, jag är inte bra på att sy gardiner, tycker inte det är kul heller - det finns ju så många färdigsydda gardiner nu för tiden!

Men på en av förskolorna jag jobbat på, skulle det ofta piffas till med nya gardiner, och då tittade kollegorna på en som om man kom från yttre rymden när man sa att man inte var bra på att sy gardiner. Min bästis är jätteduktig på det, till exempel.

Är det något man borde kunna? Tillhör det något som en god husmor ska kunna?

Kan DU???

(denna omröstning görs med en viss glimt i ögat, det är inte så att jag tror att jag som kvinna MÅSTE kunna sy gardiner, men jag är nyfiken på om ni andra brukar göra det... )

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du duktig på att sy gardiner?
  • Trolltoka

Jadu.. Jag vet inte riktigt... Har bara sytt ett par gardiner hittils så. Och dom vart bra, hade blivit ännu bättre om inte maskinen krånglat så förbaskat mycket (nej...det är inte en undanflykt det är sanningen faktiskt... den krånglar jättemycket) Men men.. Bonussonen vart nöjd iaf.

• Sallisen

De är så billiga på t.ex. IKEA att jag inte ens orkar bry mig om att sy egna!

• AnneSophie

Alltså, att sy gardiner är inget svårt...så länge man håller sig till bekanta okomplicerade modeller.
    Jag kan sy gardiner ja (det kan du med TS!), men gör det inte så ofta. Dels har vi inte så mycket gardiner i huset och dels har jag en mamma som gillar att sy.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Hädvigg

nä.

eller kan och kan... jag är inte alls intresserad av att göra det. Kanske om jag hittade nåt tyg jag absolut ville ha, men annars överlåter jag det åt såna som vill sy.

• grisekno
    AnneSophie skrev 2007-12-12 12:47:58 följande:
    Alltså, att sy gardiner är inget svårt...så länge man håller sig till bekanta okomplicerade modeller. Jag kan sy gardiner ja (det kan du med TS!), men gör det inte så ofta. Dels har vi inte så mycket gardiner i huset och dels har jag en mamma som gillar att sy.
    Äsch det blir alltid snett hur jag än mäter...
    Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • Trolltoka

Man får väl luta huvet på sniskan när man kikar på de upphängda gardinerna sen då haha. Blir de nån mm fel så syns det väl endå inte så mycket? är ju sällan gardinerna hänger rakt som ett lod iaf så.

• Axels och Annies mamma

Nej, men min mamma är riktigt duktig så det är inga problem att få hjälp vid behov.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Saniis

Jag har aldrig provat, så jag vet inte om jag är bra på det.

• W W

Nej, måste man vara det?
    jag kan inte sy alls..

• Taggtroden

Haha, jag älskar att sy gardiner, även om det är lite småtråkigt (finns så mycket roligare saker att sy) så är det kul att förändra hemma med tyger och att man så lätt kan ändra färgerna i ett rum bara genom att byta gardiner! Jag klickade i att jag syr gardiner ofta, men jag har inte råd att köpa så mycket tyger men jag gör det så ofta jag kan Har tyvärr inte plats i skåpet för fler nu så jag måste nog rensa lite! Tänkte sy en kjol att ha på jul av nån av de gammla gardinerna :)

Svar på tråden Är du duktig på att sy gardiner?