• Balehead

Frågor till tipsrunda på julafton

Vi har som tradition att ta en liten promenad på julafton för att komma ut och vila öronen en stund. I år tänkte jag (om jag hinner - peppar, peppar!) sätta upp en liten tipspromenad. Jag tar tacksamt emot förslag på frågor - alltifrån skitsvåra för belästa vuxna till enkla för femåringar.

Gärna med julanknytning förstås.

• Svar på tråden Frågor till tipsrunda på julafton
  • SIN74

Hitta på ett antal grenar/tävlingar. Sedan skriver du:
    Fråga 1
    Vem hoppar längst?
    1 Mormor
    X Kalle
    2 Petra

Då får du in ett roligt moment när facit måste testas.

• miababia
    SIN74 skrev 2007-12-12 12:55:51 följande:
    Hitta på ett antal grenar/tävlingar. Sedan skriver du:Fråga 1Vem hoppar längst?1 MormorX Kalle 2 PetraDå får du in ett roligt moment när facit måste testas.
    kul och annorlunda idé
  • Twixie

Vad heter renarna? (Dasher, Dancer, Prancer, Vixen, Comet, Cupid, Donner och Blitzen)
    Vilken dag firar man jul i USA/GB?
    Vad händer om man får mandeln i gröten?
    Vilken färg har Rudolf på mulen enligt känd visa?
    Vem har skrivit "Midvinternatt"
    Vilken gröt förknippas med julen?
    Hur länge har fenomenet "jultomte" funnits i Sverige? (kommer ej ihåg, kan återkomma om du inte har svaret ).
    Vilket träd klär man till julen?

Ska hem och läsa i tomteboken och se om jag kommer på fler frågor... Rolig idé med tipsrundan. Vi hade när vi var små en tipsrunda (med rebusar och frågor) som ledde oss runt i huset i jakt på julklappen på morgonen Mysigt och spännande och lite som hände (=mamma och pappa fick sova liiiite längre) på morgonen än att bara få paketet vid dörren.

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Balehead

Tack för svaren. Det ÄR roligt med lite lek på högtiderna. Om inte annat får jag sätta mig på natten den 23:e och handskriva lite lappar.

Tips - Till påsk brukar vi låta påskharen lämna lappar med ledtrådar till nästa lapp innan barnen slutligen kommer fram till gömstället där påskharen har gömt påskäggen.

• Fonzan

Vi hade julfest förra helgen...hade 10 frågor som gällde vårat husbygge...riktigt skoj å se alla svar...hihi vilka som har lyssnat på allt gällande huset =) hihi

Har varit på fester där det har vart frågor gällande värdparet mm vilka som känner dem bäst och så...

Svar på tråden Frågor till tipsrunda på julafton