• Veladis

Uppsägningstid?

Hur lång uppsägningstid har man om man är kommunanställd förskollärare och byter arbete inom samma kommun? Är det tre månader som gäller, eller finns det specialregler? Detta gäller Örebro Kommun
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Uppsägningstid?
  • raspberryrevolution

Man brukar kunna förhandla sig till kortare uppsägning i de flesta fall

• Veladis

Hmm... är dålig på sådant. jag antar att det hänger ihop med hur snabbt de kan nyrekrytera också. Tanken på attgå omkring bland barn, pedagoger och föräldrar i tre månader och hela tiden veta att jag ska sluta, känns inte bra...

• raspberryrevolution

Har du sparade semesterdagar? då kan du ju passa på att ta ut dem. Det är jobbigt som du skriver att engagera sig när man vet att man ska sluta, man har liksom redan slutat i tankarna.

• Veladis
    raspberryrevolution skrev 2007-12-12 14:46:58 följande:
    Har du sparade semesterdagar? då kan du ju passa på att ta ut dem. Det är jobbigt som du skriver att engagera sig när man vet att man ska sluta, man har liksom redan slutat i tankarna.
    Nej, jag har inte särskilt mycket sparad semester. Några dagar bara.
    Däremot har jag någon/några månaders föräldraledighet (yngste sonen är 19 månader), men det måste man ju ansöka om långt innan. Och desutom så påverkar det ju min stora tjej som då bara får gå 15 timmar på förskolan. Hon är nämligen överlycklig att sedan i höstas få äta mellis på förskolan... Sonen skulle jag inte ha något emot att ha hemma, dock. Men, sen vill jag ju spara dessa dagar till att förlänga semestrar, etc.
  • hotflower

Det kan vara en månad...så kolla upp det i ditt avtal!

Svar på tråden Uppsägningstid?