• Anonym (Exlutena)

Någon som ätit Exlutena?

Någon som har använt sig av Exlutena?
    Min BM har rekomenderat mig att byta till dem från cerazette.
    För att jag får ständiga blödningar av dem.
    Någon som ätit dessa och har fått bättre resultat av dem än av cerazette???

• Svar på tråden Någon som ätit Exlutena?
  • Teskedsmamman

Nu har jag inte ätit Cerazette, men jag fick blödningar av Exlutena...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Uncovered

jag gjorde tvärtom, bytte till cerazette efter exlutena eftersom jag fick såna fruktansvärda humörsvängningar och blev riktigt deppig av exlutena. Men det är så himla olika för alla! Man måste oftast testa flera olika piller innan man hittar något som passar just dig.
    Cerazette har jag haft i ett par år nu, i början fick jag små blödningar, men de avstannade helt. Har inte haft mens på ett år fram tills nu, när jag slarvade lite (hann inte hämta ut tabletterna) så nu är det dags. har glömt hur förjävligt det är =(

• Anonym (Exlutena)
    Teskedsmamman skrev 2007-12-12 14:46:43 följande:
    Nu har jag inte ätit Cerazette, men jag fick blödningar av Exlutena...
    Av dem med? Känns som att det knappt är värt att testa dessa också? Har ju haft blödning nu i snart 3 veckor och det är mens liknande. Dvs ganska mycket får byta tampong hela tiden, till och med så att det blöder igenom i bland.
  • Ellisizza

Jag har testat både cerazette och exlutena!

Provade cerazette först och fick precis som du mens hela tiden. Blev bara värre och värre och i slutet kom det ofta rätt mycket blod. Stod ut i 7 månader sen gav jag upp.

Krävde att få testa en annan sort även om BM inte var så positiv. Fick Exlutena och det fungerade faktiskt! Slutade blöda hela tiden och mensen kom lite mer sällan än vanligt. Däremot blev den lite rikligare än när jag inte åt piller, men det kändes ok att stå ut med det istället för massa mellanblödningar.

Fick dock ett annat problem med Exclutena... Svamp jätteofta! Hann knappt behandla bort det innan det kom tillbaka. Men jag hade även det problemet med cerazette, dock inte lika mycket och inte lika ofta.

Så jag slutade med alla piller och har nu kopparspiral. Har inte haft den så länge men är supernöjd!

Tycker att du ska testa Exlutena för jag slutade blöda hela tiden när jag bytte till dem. Tror inte det är så vanligt att få svamp av minipiller så du slipper förhoppningsvis det. Du kan ju testa i alla fall och sen sluta om du inte är nöjd..

• Nudelnajs

Jag har ätit Exclutena men fick grym huvudvärk av dem

• Anonym (Possitiv)

Men här kommer en som är jättepossitiv till Exlutena!

Jag har testat nästan alla båda p-piller och minipiller och blivit en blödande, svampig häxa. Men Exlutena fungerar fantastiskt bra!! Så testa du, och LYCKA TILL!

• Anonym (Exlutena)

Det låter som om jag ska ge dem en chans då i allafall! Får testa dem ett tag. Funderar på att ta ett tablett uppehåll för att försöka få ordning på mensen först så man vet var man har den. Eller hur gjorde ni, Byte ni bara?

• Ellisizza

Jag bytte bara till Exlutena rakt av.. Tog cerazette ena dagen och exlutena nästa. BM sa att jag kanske borde invänta mensen först och äta klart en hel karta. Men jag blödde ju hela tiden så hur skulle jag kunna veta när mensen var?

Iofs är det bästa säkert att sluta med cerazette och sen börja med Exlutena när mensen kommer igång, men för mig gick det bra ändå!

Lycka till!

• Judy

Fast det står i fass att man kan byta till ett annat minipiller när som helst.

• SofiaD

Jag äter exlutena, inne på min andra karta nu. Är väldigt nöjd med dem, har inte haft några knepiga blödningar förutom första veckan jag åt dem. Inga andra biverkningar heller. Åt mini-pe tidigare och dem blödda jag hela tiden av. Min bm sa att man får prova sig fram, för man reagerar helt olika på olika mini-piller. Men det bästa är nog att byta rakt av så du inte riskerar att bli gravid mellan kartorna?

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
Svar på tråden Någon som ätit Exlutena?