• Den där Linn

Vad betalar du för en undersökning hos tandläkare?

Är du nöjd med det priset?
    Förstår att man alltid vill ha ett lägre, men jag menar om du tycker det är ett rimligt pris för en undersökning idag?

• Svar på tråden Vad betalar du för en undersökning hos tandläkare?
  • ebben

nä-jag anser det för dyrt!
    950 kr! bara för en koll+röntgenbilder,samt lite putsning-går på 10 minuter.

• Den där Linn
    ebben skrev 2007-12-12 14:23:00 följande:
    nä-jag anser det för dyrt!950 kr! bara för en koll+röntgenbilder,samt lite putsning-går på 10 minuter.
    Oj, ja...det var verkligen i överkant!!
  • canb8

Tjena! 950 kr lät dyrt. Jag var (i och för sig) till tandhygenisten på undersökning, röntgen och så tog hon lite tandsten. Det gick på 499 kr.

• ebben

ja,o jag går ca 2 gånger per år eller varje år-för jag vill inte ha problem,har alltid haft bra tänder-aldrig haft hål eller nåt..........

• MysM

tandhygenisten är billigare. När ja vart hos vanlig tandläkare går de på ca 500 ngt, tandhygenisten kosta bara 400 ngt.

canb8 skrev 2007-12-12 14:27:34 följande:
    Tjena! 950 kr lät dyrt. Jag var (i och för sig) till tandhygenisten på undersökning, röntgen och så tog hon lite tandsten. Det gick på 499 kr.
    Jag älskar William Oo 070415 oO
  • ming

I våras när jag var hos tandläkaren och gjorde en undersökning så tror jag att det kostade under 500-lappen, iaf (minns inte exakta beloppet).

Om du har tillgång till sån där tandförsäkring så är det bra, då brukar man betala en klumpsumma (typ 500kr) för en första undersökning, för att se vilken riskgrupp man tillhör, sen betalar man månadsvis från typ 35kr/mån. Då ingår en ny undersökning varannat år, och alla lagningar och andra problem (finns säkert vissa undantag) ingår.

• CarlHerman

Det är samma pris för undersökning hos tandläkare och tandhygienist! Där jag jobbar kostar en undersökning 389kr för de som är 20-29 år eller 65+, och 495kr för de som är mellan 30-64år. Ta bort tandsten i samband med undersökning kostar 55 kr extra, är det mycket tandsten kostar det 295kr.
    Jag tycker inte det är så farligt dyrt med undersökning, inte ens 400kr ju om man är en ung vuxen, det får man ju knappt en hårklippning för. Dessutom behöver man ju inte göra en undersökning varje år om man inte brukar ha karies, mkt tandsten mm och sköter tänderna bra.

Eben: Du betalar väldigt mycket tycker jag, det måste vara privat du går?

Svar på tråden Vad betalar du för en undersökning hos tandläkare?