• flashgirl

när kan man börja klippa naglarna på bebisen?

fick höra på bb att man inte ska klippa naglarna utan fila dem. varje gång ja filar dem får min son nageltrång o dåliga nagelband. undrar om och när man kan börja klippa naglarna istället för han river sig jätte mycke men ja vill inte hålla på för mycke med de.

• Svar på tråden när kan man börja klippa naglarna på bebisen?
  • Meus Veritas

Jaså till mig sa som att man kunde klippa dom direkt, har jag gjort sen han var bebis. Funkat jätte bra bara man har en bra babynagelsax som man inte kan klippa för kort med.

• MysM

ja har klippt min sons sen han var nyfödd, de hat aldrig varit nåra problem.

Jag älskar William Oo 070415 oO
  • Presario

jag rev av dom i början när dom var mjuka.... börjde klippa med en babysax när han var ca ter månader

• veronicaq
    MysM skrev 2007-12-12 14:53:27 följande:
    ja har klippt min sons sen han var nyfödd, de hat aldrig varit nåra problem.
    jag med. de va en av de första grejerna vi gjorde när vi kommit hem..
    han föddes med skit långa naglar
    23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Millsan

När vi fick vår son sa de på bb till oss att fila lr riva sonens naglar tills han var 1-2 månader.

• ich

Jag klippte naglarna på min dotter från det hon var nyfödd och nu 9 år senare äre ingen fel på hennes naglar.
    Fila tyckte jag var värdelöst!

• flashgirl

håller med. ok då ska ja prova med o klippa har en baby nagelsax. tack för tipsen

ich skrev 2007-12-12 14:56:27 följande:
    Jag klippte naglarna på min dotter från det hon var nyfödd och nu 9 år senare äre ingen fel på hennes naglar.Fila tyckte jag var värdelöst!
  • LML

Gick ju inte o fila alls. de är ju så mjuka. Klippte från början

• MysM

ja kör med nageklippare, går alldeles utmärkt, när han var mindre fick ja passa på när han sov men nu är han 8 månader o tycker de är kul o spännaden när ja gör de på honom

Jag älskar William Oo 070415 oO
  • vittra

På BB sa dom till oss att man ska fila i början för att naglarna är så mjuka, men sen när vi var på BVC första gången så sa hon att vi absolut inte fick fila för hon hade sett barn som fått sår på fingertopparna av det så hon rådde oss att börja klippa direkt istället. Jag tycker det känns säkrare med fil, är så rädd att göra illa lillan med saxen, och vaddå, man får väl använda hjärnan och inte fila i en oändlighet ända in på köttet!

• Chickmum

Vi klipper när han sover - busenkelt!!

Svar på tråden när kan man börja klippa naglarna på bebisen?