Köksö?!
Efter jul ska vi börja renovera vårt kök, så planeringen är i full gång! Vi tycker båda två att de är jättefint och verkar praktiskt med köksö, men för att de ska få plats måste vi ställa ut matgruppen i vardagsrummet och då får ju köksön fungera som matplats i köket också... så därför funderar jag hur det fungerar när man sedan skaffar småbarn (hoppas de blir en liten inom en snar framtid!). Tanken är att vi ska använda köksön till typ frukost och lättare måltider och matgruppen i vardagsrummet vid middagar osv. Va tror ni?? Är de totalt värdelöst när småttingarna kommer?? Å andra sidan känns det onödigt att ha två olika matgrupper, nu äter vi nästan aldrig i köket!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-19 14:30:09:
Tack för alla tips och råd! Vi har ju ett par veckor till innan planeringen ska vara färdig, men de lutar åt att de blir en köksö iaf!
Tack allihop ;)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-20 10:52:49:
Hej igen!
Jag har lagt ut några bilder på köket (som de ser ut nu!)på min sida... om ni kikar in där kanske ni kan få en uppfattning om hur de skulle bli med en köksö?? Den blir ju isf där bordet står nu, som en halvö från väggen och ut två-tre meter... med sittplatser på ena sidan och arbetsyta på andra. Va tror ni?? Är så himla svårt!!!