• AmandaPitkänen

vilka energidrycker kan man dricka som gravid?

hade tänkt att ta med energidryck till förlossningen sen, då jag hört av många att det kan vara bra att ha då. Men får man verkligen dricka såna "sportdrycker" och liknande som gravid? Red bull har jag hört att man ej ska dricka men det finns ju massa andra alternativ. Vet ni vilka man får/får inte dricka??

• Svar på tråden vilka energidrycker kan man dricka som gravid?
  • InaLo

ok, jag hadde fått för mig att man kunde dricka dricker som redbull då ändast under fölosningen! hmm hadde ju inte tänkgt på det mera en så!
    Är ochså lite nyfiken på det nu!

• Twofourty

Ringde faktiskt och frågade på kundtjänst om just Red Bull och de sa att d va ingen fara...

• nusan

Hej! vad jag har hört så ska man inte dricka några energidrycker under graviditeten. De kanske menar att man ska ha dom efter ???

• solrosblad

men under förlossningen måste man väl kunna dricka energi drycker tycker jag... efter är man iaf överfull av endorfiner att man inte har ngt behov av mer energi

• lill linda 82

på förlossningen serverar dom energidryck, så det är nog inga problem att dricka då.
    anledningen till att man inte ska dricka energidryck under graviditeten är ju inte på grund av koffeinet utan taurin (eller vad det nu heter) som man får hjärtklappning av, då kan ju fostret påverkas oxå.
    jag har valt att inte dricka det tack vare det.

• solrosblad

Nä, jag dricker inte heller energi dryck nu, fast jag skulle behöva ibland... Men under en förlossning så kan det krävas att man är laddad med extra energi för man behöver alla krafter man kan få.

• AmandaPitkänen

ja ok, men då borde det alltså vara ok att dricka det under förlossningen? För jag dricker inget "sånt" nu, utan tänkte bara dricka det då.

• Bebis

Men det står ju på de allra flesta förpackningar att man INTE ska dricka dem när man e gravid. hur kan då en människa på redbulls kundavdelning säga att det e okej?!

• solrosblad

Ja det kan man undra faktiskt. Jag tror visserligen inte att det är skadligt om man ngn gång skulle dricka en red bull. Men att man ska undvika att dricka det ist för vanliga drycker.
    Förlossningen är ju ngt annat. Fast man kanske inte ska överdriva mängden, men de vet de bäst som jobbar där.

• musli

Energidrycker ska ju endast drickas i samband med hård träning egentligen.... det är inget man sitter och dricker i soffan direkt... inte nyttigt alls för kroppen...

• Anna D

Jag har varit sugen på Red Bull hela graviditeten! Eftersom man inte bör så har jag avstått...
    Jag längtar tills jag får njuta av en iskall Red bull! Jag ska ta med mig till förlossningen och BB... :)

• solrosblad

Gör det...en förlossning är hård träning, värsta svett passet Drick och njut.

• november75an

Akta er för ginseng, taurin och guarana i allt ni förtär under graviditeten. Inte bra för bebisen...

Svar på tråden vilka energidrycker kan man dricka som gravid?