• Tilda å Jimmy

Någon som tränar/tränat på Sats som gravid?

Någon som har diverse erfarenheter/råd ang. träning på sats...? Jag har varit medlem där i typ 4 år och tränade mestadels spinning, core, aerobics och boxning. Sen jag blev gravid har jag varit där 2 ggr. Känner mig inte alls motiverad. Spinning ska man ju helst undvika och boxning också antar jag. Känner mig inte speciellt sugen på att betala 300:- i månaden för att gå lite på löpbandet då och då. Ska jag säga upp medlemskapet? För man kan väl inte frysa det pga graviditet? Däremot börjar jag bli mer och mer sugen på att köra igång träningen igen nu när jag börjar må lite lite lite bättre.... Tips någon?

• Svar på tråden Någon som tränar/tränat på Sats som gravid?
  • felician

Jag tränar också på sats eller rättar sagt tränade. Jag mår skit och är jättetrött, tror inte att jag varit där sen jag plussade. Förhoppningsvis mår jag lite bättre längre fram och då kan det vara skönt att röra på sig lite igen. Just nu prioriterar jag sömn framför träning
    Men jag håller med om att det är surt att slänga ut en massa pengar varje månad när man inte utnyttjar det.
    Sats har precis gett ut en bok om träning för gravida så snacka med personalen så tror jag att dom kan hjälpa dig med vad du ska göra under graviditeten.
    Instruktörerna på passen borde också kunna hjälpa dig med vilka övningar du ska undvika.

• Trolltrio

Jag fick frysa mitt medlemsskap i sex månader pga graviditet. Har visserligen en del komplikationer, det kanske spelar in?

Innan jag fick barn tränade jag mest box, combat och pump, under första graviditeten blev det mest pump och yoga tom v 22, sedan fick jag träningsförbud pga sammandragningar. Pump tyckte jag ar det som passade mig bäst, för det var lättast att anpassa efter hand. Sedan gick vi på sats baby efter förlossningen.

Den här gången tränade jag bara yoga fram till v 15, sedan var jag tvungen att sluta. Hoppas på att kunna fortsätta på baby samt uttnyttja barnpassningen igen, min son stortrivs där!

Svar på tråden Någon som tränar/tränat på Sats som gravid?