• skumtomte

39 graders feber i 5 dagar...

Vår ena gosse har haft feber i 5 dygn nu, det ligger runt 39 grader. Han är trött och hängig, orkar inte leka eller äta. Får i sig lite vatten emellanåt. Vi ger Alvedon när febern blir för hög. Han blir lite piggare men sitter mest stilla.

Är det "normalt" att ha så hög feber så länge? Var på VC idag och de sa bara att vi skulle ge honom alvedon vid behov och nässpray. Snabbsänkan var bara något föhöjd så nån form av virusinfektion är det = ingen behandling. Han är snorig och hostar ibland så han spyr...

Hans båda syskon har samma symtom men inte lika hög feber, de är piggare.

Blir så orolig för min gosse, han är 2 år...

• Svar på tråden 39 graders feber i 5 dagar...
  • Pajsarn

När min son var 1,5 år hade han 39-40 graders feber i 27 dagar av 35. Vi åkte fram och tillbaks till VC men fick samma svar varje gång - det är bara ett virus, det går över snart! Men våran stackars pojke var ju sjuk hela tiden så vi stod på oss och till slut när vi "tjatat" till oss penicillin blev han frisk. Efter detta nonchalanta mottagande bytte vi vårdcentral.
    Rådet vi dock fick var att inte låta honom få så hög feber utan hålla den kring 38 hela tiden. Så ge honom alvedon med jämna mellanrum kanske det ebbar ut. Lycka till!

• N1an

Ring sjukvårdsupplysningen elelr gå till vårdcentralen.

• Kärleksbarn

Jag tycker det låter som en början till bakterieinfektion eftersom snabbsänkan var något förhöjd. Tycker att det är en nonchalant läkare som har hand om detta. Borde ge penicillin fter så många dagars feber och snabbsänka som är förhöjd!

Kräv det!

• Sarah84

Tyvärr är de ju så att vården i Sverige inte är va den borde vara. Man MÅSTE va som en IGEL på dom för & få sin vilja fram.

Svar på tråden 39 graders feber i 5 dagar...