• Poena

Ni som jobbar i butik, vad har ni för skor??

Jag behöver verkligen ett par bra och bekväma skor och vill ha tips!! Det går ju inte att veta om de är bra och avlastar fötterna när man provar dem snabbt i butiken..

Så, ni som jobbar stående i butik, vad har ni för skor (märke)??
    Något att rekommendera??

Jag jobbar som säljare då och golvet är ganska hårt, så jag får ont i rygg och knän främst. De måste helst vara snygga också eftersom jag inte bara står bakom disk, utan går ut och demar för kunder så skorna syns.. Det känns som värsta problemet att hitta ett par skor med den kombinationen.. Dessutom ska de helst vara svarta..

• Svar på tråden Ni som jobbar i butik, vad har ni för skor??
  • versan

Kolla om du hittar skorna som heter sköna marie. dom är sköna som namnet antyder.
    Sen beror det ju på om du ska ha skor med klackar eller inte.

• Poena

Helst utan klack tror jag, eller med jämn klacka, typ låg kilklack under hela.. Köpte ett par med 5-6 cm klack i julas som skulle vara extra skonsamma mot fötterna o övrigt men inte funkade det... Så det blir nog utan klack nu.

Hur är det med Ecco, någon som har dem?

• karatelinda

Kommer inte på vad jag har för märke, men det är sandaler i alla fall med jättemjuk sula. Jag rekommenderar just såna sandaler, alltså lite sportigare är de oftast och med jättemjuk "mockasula". De har jag använt i alla fall..

• karatelinda

Har använt Ecco skor tidigare, de är superbekväma!! Men dyra..

• BaraPyssel

Jag har provat massor av skor! Har haft sandaler i märket scholl, men eftersom jag går snett med fötterna så formades skorna efter detta och jag blev "sneare". Dessutom fick jag ont i tårna då jag spänner dessa för att kunna gå fort i skorna. Har haft billiga sandaler oxå, lika bra/dåligt. Det bästa jag haft var ett par riktigt bra joggingskor med en bra sula, fy tusan vad jag jobbade snabbt . Eftersom jag trampar snett, så har jag fått tillverkat ett par sulor efter mina fötter och nu har jag aldrig ont i fötterna. Ortopeden som gjorde dessa sulor sa att joggingskor var det bästa för fötterna att arbeta i. Om man bortser från fotsvetten.

//Joanna, jobbar/-de heltid i butik

• Poena

Tror inte jag får ha sandaler faktiskt.. Helst ska det vara svarta putsbara skor, lite åt det finare stuket liksom...

Får ta och testa lite Ecco kanske iaf, de kanske är värda sitt pris trots allt..

• Wisteria

jag jobbar extra i en skoaffär, och där blir det ju en hel del spring, plus att skorna helst ska se vettiga ut. De bästa och skönaste skor jag vet är Clarks "Carrie". Hittar tyvärr inte någon bild på dem just nu, den fanns inte på deras hemsida. Men jag återkommer om jag hittar något! =)
    Annars kan du ju höra på någon skoaffär som säljer Clarks. över huvud taget så tycker jag att clarks gör väldigt sköna skor.

• Poena

Hoppar upp ifall nån annan kanske har fler tips. Just nu är det alltså Clarks, Sköna Marie som Ecco som står på min lista för skor att prova

• Esping

Jag jobbar inte i butik, men går mycket och jag älskar Ecco! Om du står mycket så ska du kosta på dig det, helt klart! Jag har också ett par Gabor som är jättesköna.

Fö kan jag rekommendera sk 'tantaffärer' när du letar sköna skor, idag har alla märken som tidigare var lite töntiga, såsom Ecco, Sköna Marie osv, supersnygga och moderna skor.

Om du någongång åker till New York, gå till varuhuset Macy's - där har det en avdelning som heter 'comfortable shoes'. En hel avdelning med BARA sköna och snygga skor!! Himmelriket!

Svar på tråden Ni som jobbar i butik, vad har ni för skor??