Hej
NU måste jag faktiskt vinkla dskussionen.Har precis gjort PGD.Ingen av oss har kromosom avvikelser och PGD i framtiden eller I forskar världen innebär säkert att du kan välja det intelligentaste embryot eller det som inte får klumpfot.Men IDAG handlar det om kromosomförändringar som gör att du antingen får missfall eller ett barn som bara lever 1-3 månader efter förlossningen.Jag kan bara svara för mig ,men jag vill hellre föda ett barn som har förutsättningar att leva längre,om jag kan välja mellan dessa 2 alternativ.Födde själv ett dödfött barn förra året,som visserligen inte hade nåt fel alls,men var beredd att göra allt för att slippa fler sorger.Gå in under forumet änglabarn,nästan alla dessa hade trisomi,sånt som man ser i PGDn och väljer bort."Vi" hade 11 befrukade ägg och efter pgd återstod 6.Jag var helt chockad,men då sa de att det är vanlig fördelning på nån kromosomavvikelse...som då leder till missfall,det handlar inte om att barn med avvikelser inte ska få födas.Men visst,i en snedvriden värld där pengar styr,kan man säkert snart via pgd välja ett elit barn.