• honeypie81

Hjälp, är tigerbalsam farligt?

Jag har idag så ont i nacken så jag tänkte att jag smörjer in med tigerbalsam.. Tänkte att det kan väl intge vara farligt, är bara naturliga ingredienser och läggs bara på huden.

Men läste efter att jag smörjt på det på nacken att man tydligen inte ska använda det om man är gravid!

*gulp*

Ska jag vara orolig??? Nån som vet hur farligt det egentligen är? Har bara använt det en gång..

• Svar på tråden Hjälp, är tigerbalsam farligt?
  • FruMansour

Tror inte att du behöver oroa dig.. Knappast nån katastrof om du enbart använt det en gång.. :)

• Yrslan

Ja man får vara försiktig, det är väldigt starkt med mosad tiger

Haha, kommentar ur boken " Gamla tanter lägger inte ägg" ( eller om det var bok nr2 i samma serie)

• Vonkan84

Det är säkerligen ingen fara ska du se. Ring din BM å fråga

*3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • SoulChild

hmm..
    Jag lider av fibromyalgi, och min bm sa att jag inte ens får smörja på iprens kräm..
    och tigerbalsam är ju starkare..

Jag har absolut ingen aning, men jag får iaf inte smörja nånting...

• CLT

Tigerbalsam är en naturprodukt och är därför inte testad...Därför MÅSTE det stå att den inte rekommenderas till gravida, även om sunda förnuftet säger tvärtom...Samma sak med t ex Omega3, heller inte testad, men helt OK/väldigt bra att äta som gravid!

• CLT
    SoulChild skrev 2007-12-13 09:18:57 följande:
    hmm..Jag lider av fibromyalgi, och min bm sa att jag inte ens får smörja på iprens kräm.. och tigerbalsam är ju starkare.. Jag har absolut ingen aning, men jag får iaf inte smörja nånting...
    Ipren är skillnad, det är ett läkemedel (som är testat) som INTE ska ätas/användas då man är gravid! Om Alvedon hade funnits som salva hade du kunnat använda den!
Svar på tråden Hjälp, är tigerbalsam farligt?