• FruE

Julfrimärken från 2006, går det?

Undrar om man kan använda julfrimärken som är kvar sen 2006 även i år. Eller måste det vara årets? Skulle ju kännas lite onödigt i så fall.

• Svar på tråden Julfrimärken från 2006, går det?
  • annicavillhabeis

kan inte tänka mig nått annat än att du kan använda dom.priset är ju det samma å allt.

• Naijna

brukar finnas att datum som julfrimärkena gäller. Tror inte att 2006 funkar i år.

• FruE

Ja jag tycker att det borde gå. Blev bara lite osäker eftersom det står 2006 på de. Men å andra sidan, vilken tomtenisse har de anställt för att kontrollera så det sitter rätt frimärke på

• FruE
    Naijna skrev 2007-12-13 09:54:43 följande:
    brukar finnas att datum som julfrimärkena gäller. Tror inte att 2006 funkar i år.
    Hm, nähäpp.

Nån som vet?
  • MarrebarreW

Tycker att det borde funka som ni sagt innan, eftersom de kostar samma. Men kanske maila posten och fråga? Jag kollade deras hemsida men kunde inte hitta ngt. Men årtalet som står på ha egentligen ingen betydelse, det tas ju fram årsfrimärken hela tiden och det är ju portovärdet som är det viktiga.

~ღMaja ღ f/d 070426~ ♥ ~ღ Knuttis ღ BF 080415~
  • FruE
    MarrebarreW skrev 2007-12-13 09:58:32 följande:
    Tycker att det borde funka som ni sagt innan, eftersom de kostar samma. Men kanske maila posten och fråga? Jag kollade deras hemsida men kunde inte hitta ngt. Men årtalet som står på ha egentligen ingen betydelse, det tas ju fram årsfrimärken hela tiden och det är ju portovärdet som är det viktiga.
    nä, har inte heller hittat nåt där. Kankse får slänga iväg ett mail då
  • MarrebarreW

Jag blev så nyfiken (har själv ett par märken liggande) så jag mailade dem...

~?:*¨¨*:?ღMaja ღ f/d 070426~ ?:*¨¨*:?~♥ ~?:*¨¨*:?~ღ Knuttis ღ BF 080415~
  • Fru Indosaurie

det är klart det måste funka! det är ju samma pris och om man använder gamla julfrimärken när det inte är jul så skickas posten som b-post.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Midwinter

Det står på baksidan om man frn 2007's att de gäller tom (minns inte datum, runt mellandagarna tror jag det var) 2008.. så det borde vara samma för 2006´s års frimärken

• Naijna

Nä men nu blev jag osäker, har för mig att det var så men mycket möjligt att jag blandar ihop det. Däremot är ju julfrimärkena bara en 5.. kanske måste lägga till 0,50 efter den 16?

• Sotardotter

Det funkar med julfrimärken från tidigare år. En kompis ringde Posten igår och frågade om det. Eftersom det inte står något pris på dem så är de giltiga hur länge som helst.

• annicavillhabeis

Vet iaf att mamma brukar använda frimärken från föregående år om hon har över, å de kommer alltid fram.

• MarrebarreW

Har fått svar på mitt mail:

Hej!

Ja du kan använda de valörlösa julfrimärkena från förra året.

Med vänliga hälsningar

Carina Björklund

Posten Meddelande AB

Posten Frimärken

Glad

~?:*¨¨*:?ღMaja ღ f/d 070426~ ?:*¨¨*:?~♥ ~?:*¨¨*:?~ღ Knuttis ღ BF 080415~
Svar på tråden Julfrimärken från 2006, går det?