• Oroligamamman

nyfödd & utomhuskläder????

Bor i Sthlm...igår var det cirka -2 när jag var ute och gick med bebisen som är 10 dagar. Han hade en spardräkt från Polarn och en tunn velouroverall från Lindex samt en åkpåse i fleece som tyvärr inte går att stänga helt för man ska liksom svepa in barnet i den... och så mössa såklart.

Känns som det är för lite. BVC-kvinnan sa ett lager mer än du har men jag har ju fler fast tunnare lager. Hur klär ni era nyfödda?????

• Svar på tråden nyfödd & utomhuskläder????
  • Miccca

Känn i nacken på bebisen när den ligger i vagnen.. känns det lagom varmt så e det perfekt!

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • Eowyns mamma

Jag hade nog tagit på en typ sprkdräkt, sen en overall och sen åkpåsen... tjockleken på overallen avgörs av temperaturen. Vi hade en fleeceoverall och satte ibland på en tjockare tröja under. Var det kallare hade vi en tjockare overall, typ "riktig" overall..

• gusobeid

har "innekläder" (body + byxor och strumpor), fleeceåkpåseoverall, stickad mössa och en filt (fleece eller bomull beroende på temperatur) i liften till vagnen. Oftast känns hon för varm trots att det varit nollgradigt ute. Blir inte riktigt klok på hur man skall klä dom små rackarna.
    Hon är snart fyra veckor, för övrigt.

Svar på tråden nyfödd & utomhuskläder????