Katten bär iväg ungarna och är allmänt konstig!
Katten fick 4 ungar i början på förra veckan.
Första dygnen så var hon bra med dom. Men när dom började röra sig runt mer så blev hon jättekonstig. Hon gick och skrek på mig och blev inte tyst förrän jag satte mig med dom.
Om dom gick utanför filten tog hon inte in dom själv utan satte sig och skrek högt.
Ignorerade henne och tänkte att hon väl skulle ta in dom själv. Men det gjorde hon inte. Utan hon sket i dom som var utanför och brydde sig om dom som var hos henne.
Dom har legat på platsen som hon själv valt. I vårt sovrum bakom en dörr. Lugnaste rummet i hela lägenheten. Men innan när jag skulle kolla till dom så var en borta. Och medans jag letade efter den försvann en till.
Hittade dom i garderoben i en kartong som locket går igen på hela tiden.
Flyttade ungarna därifrån och la dom i korgen. Då kommer hon igen och tar tag i en av dom. Och saken är ju den att hon tappar dom helöa tiden om hon bär dom =/ Samma sak med dom förra kattungarna hon hade. Är rädd att hon får för sig att gå i trappen med dom här också.
Vet inte riktigt vad jag ska göra nu.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-13 11:24:15:
Förra gången hon hade ungar så brydde hon sig mer om 1an. Lämnade 2an och stack iväg med 1an.