• FruSundahl

Katten bär iväg ungarna och är allmänt konstig!

Katten fick 4 ungar i början på förra veckan.

Första dygnen så var hon bra med dom. Men när dom började röra sig runt mer så blev hon jättekonstig. Hon gick och skrek på mig och blev inte tyst förrän jag satte mig med dom.
    Om dom gick utanför filten tog hon inte in dom själv utan satte sig och skrek högt.
    Ignorerade henne och tänkte att hon väl skulle ta in dom själv. Men det gjorde hon inte. Utan hon sket i dom som var utanför och brydde sig om dom som var hos henne.

Dom har legat på platsen som hon själv valt. I vårt sovrum bakom en dörr. Lugnaste rummet i hela lägenheten. Men innan när jag skulle kolla till dom så var en borta. Och medans jag letade efter den försvann en till.

Hittade dom i garderoben i en kartong som locket går igen på hela tiden.

Flyttade ungarna därifrån och la dom i korgen. Då kommer hon igen och tar tag i en av dom. Och saken är ju den att hon tappar dom helöa tiden om hon bär dom =/ Samma sak med dom förra kattungarna hon hade. Är rädd att hon får för sig att gå i trappen med dom här också.

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu.

Det man inte minns har inte hänt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-13 11:24:15:
    Förra gången hon hade ungar så brydde hon sig mer om 1an. Lämnade 2an och stack iväg med 1an.
  • Svar på tråden Katten bär iväg ungarna och är allmänt konstig!
  • Shadilly

Kan du inte ta av locket på kartongen och låta henne ha dem där? Om hon flyttar dem är det ju för att hon vill ha dem på en mer säker plats...

• FruSundahl

Nej det går inte för den kartongen skulle egentligen inte ens varit öppen. Ligger bebiskläder i den. Och garberobsdörren ska vara stängd pga barnvagn och allt sådant som är där

• FruSundahl

Ser att jag skrivit lite dumt med kartongen. Att locket går igen. Är en aning trött och förvirrad.

Har ingen annanstans som hon kan vara än i tvrummet och i vårt sovrum. Och har inga saker som vi kan låta henne "stoppa" ner dom i.

Tycker det verkar precis som att hon tycker dom är jobbiga när dom rör sig runt och ska stänga in dom pga det

• MrsNelson

skaffa en stor kartong och bädda i! Vill du ha mer tips så rekomenderar jag att du tittar in på www.kattforum.se där kan du få massor av hjälp och tips.

• FruSundahl

Hon har bara försökt flytta 1an en gång sen jag skrev. Och det var precis när jag skrivit klart. Nu ligger hon i korgen som jag ställde fram innan. Får se hur länge det håller i sig.

Ska kika in på sidan

• vaniljbullen

Vår katt bar också iväg med sina ungar till garderoben. Det är väl ganska vanligt att de gör det efter några dagar, vad jag förstår. Så vi bäddade helt sonika där hon la ungarna. Då slipper mamman bli orolig och man slipper själv börja leta efter ungarna... Hon skulle ju kunna lägga dem varsomhelst och vem vet om man hittar dem då? Men kolla på kattforumet också!! Hoppas det går bra!

• FruSundahl

Ja men hon hårar ner som bara den, är ju långhårig på det hela också. Och att dra ut alla bebissaker och fixa plast och plasta in allting inkl vagn madrasser osv är ingenting jag är sugen på. En grej hade varit om hon legat hos kattungarna. Men hon ligger en meter ifrån dom när dom sover. Vilket dom gör väldigt mycket ju.

vaniljbullen skrev 2007-12-13 13:38:48 följande:
    Vår katt bar också iväg med sina ungar till garderoben. Det är väl ganska vanligt att de gör det efter några dagar, vad jag förstår. Så vi bäddade helt sonika där hon la ungarna. Då slipper mamman bli orolig och man slipper själv börja leta efter ungarna... Hon skulle ju kunna lägga dem varsomhelst och vem vet om man hittar dem då? Men kolla på kattforumet också!! Hoppas det går bra!
    Men nu är hon lugn än så länge iaf.
Svar på tråden Katten bär iväg ungarna och är allmänt konstig!