• mal

Posten, eftertaxering...

Givetvis ska man sätta rätt porto på saker man skickar, men den senaste månaden har jag fått eftertaxering från posten två gånger. Jag har skickat kläder som jag sålt på tradera, som senare visat sig vara skrymmande trots att det inte är det. Har mätt hemma och det skulle inte vara skrymmande. Antagligen har det kommit luft i så att det blivit tjockare än tre cm som det får vara vara.

Blir så irriterad när man mätt och så och får betala 11 kr i skrymmande + 25 kr i expeditionsavgift.

• Svar på tråden Posten, eftertaxering...
  • Barbabok

Lämna in det på inlämningsställen istället, då får dom ta kostnaden om de inte kollar ordentligt.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • cozmoz

ta det till något ställe som samarbetar med posten, be dem väga det så får du exakt kostnad.
    Står du för frakten är det bra för din del annars är det topp när du lägger en auktion som köparen skall betala frakten att du verkligen har rätt frakt kostnad, annars blir det så mnga sura miner

• mal

cozmoz skrev 2007-12-14 07:55:09 följande:

ta det till något ställe som samarbetar med posten, be dem väga det så får du exakt kostnad.Står du för frakten är det bra för din del annars är det topp när du lägger en auktion som köparen skall betala frakten att du verkligen har rätt frakt kostnad, annars blir det så mnga sura miner
    Bara sura miner från mig, för hittills har jag stått för det
Svar på tråden Posten, eftertaxering...