• Lantani

Hur mycket betalar ni per kvm för er lägenhet?

Undrar hur mycket ni betalar per kvm på er lägenhet?

Var ligger lägenheten och hur stor är den? Bostadsrätt eller hyresrätt? Vad ingår?

Har en hyresrätt 2:a på 62,5 kvm som vi betalar (efter den nya höjningen) 3736 kr månaden, alltså 59,616. Bor i en liten håla ute på landet, ca 3 mil in till stan. Skåne. Uppvärmt men ej el.
    inte så bra tvättstuga, ganska gamla maskiner. 1 källarutrymme på ungefär 2*4 m

Blev så irriterad när de höjde hyran en gång till (flyttade in i juni och fick nästan direkt en hyreshöjning på 65 kr, nu till januari får vi en hyreshöjning på 210 kr (antagligen för att vissa inte alls sköter sposorteringen.

• Svar på tråden Hur mycket betalar ni per kvm för er lägenhet?
  • Dimitra

Betalar 75,60 per kvadratmeter i en hyresrätt 10 promenadminuter från centrum i Umeå. Värme, vatten,  sophämtning, tvättstuga och trappstädning ingår. Hög standard på allt.

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • Tre Barnsmorsan

Vi betalar 68 kr/kvm. Hyran är på 5 110 kronor och 75 kvm, då betalar vi 19 kronor för VLU (la in nytt golv i alla rum utan vardagsrummet för 2 år sedan), 55 kronor för kabel-tv. Sen betalar vi x-tra för parkering. Vi bor i hyresrätt i Nynäshamn.

• LillaEllan

61/mån för hyra per km2 och 12 857/kvm2 i inköpspris

bra pris vi bor på 70kvm

• niiile

1:a, 42 km2, Stockholm
    ~107kronor/km2

Tvättstuga med två maskiner, varav den ena fungerar någon gång ibland. Torktumlare och torkskåp, finns även något litet rum uppe på vinden där man kan torka kläderna.. Men detta rum används nog aldrig, då det är jätte smutsigt!

Inte speciellt hög standard, antagligen väldigt fuktskadat hus =//

• Marie Antoinette

Inköpspriset var 18 805 kr/kvm och hyran är 43,2 kr/kvm.

• idiblon

Hyresrätt, tre rum på 76 kvadrat, 58,02 kronor per kvadrat nu när hyran höjs. Fick beskedet idag om höjning på 270 kronor per månad. Jag visste att den skulle höjas, men inte SÅ mycket.

Men det har väl som du säger med sophanteringen att göra... Vissa har ju fått varningslappar om att just de inte sorterar.

• Bei Bei

Har en hyrestvåa på 82,5 kvm2
    Hyran ligger på 7500:-

Så ca 90kr/kvm2 betalar vi ett litet tag till. (flyttar på tisdag)

♥ Ronja ♥
  • Lantani

idiblon: Ja vi har antagligen samma hyresvärd, fick för mig att jag sett dig när jag kollat på folk som bor här. trodde inte heller att hyran skulle höjas så mycket. Det är ju helt hemskt hur vissa sopsorterar alltså. Tycker det känns dyrt att betala 59,616 kr kvm här ute men det är det kanske inte när man kollar på vad andra betalar.

• Schnauser

Betalar 70 per m^2 för min hyrestvåa. Dvs det blir det nu efter hyreshöjningen. Bor centralt i Norrköping.

Cibi condimentum fames - Hungern är den bästa kryddan
  • idiblon
    Lantani skrev 2007-12-13 12:50:07 följande:
    idiblon: Ja vi har antagligen samma hyresvärd, fick för mig att jag sett dig när jag kollat på folk som bor här. trodde inte heller att hyran skulle höjas så mycket. Det är ju helt hemskt hur vissa sopsorterar alltså. Tycker det känns dyrt att betala 59,616 kr kvm här ute men det är det kanske inte när man kollar på vad andra betalar.
    Nej, det är nog rent av förhållandevis billigt att bo här. Men det är ju en håla också.
  • idiblon
    Lantani skrev 2007-12-13 13:00:25 följande:
    jo precis.
    Så varför i hela friden bor man här?
  • Allt går fort

vi betalar 70 kr /kvm har en 3a på 70 kvm. Men då bor vi 5 minutersgångväg från massa affärer, 8 km till ett stort köpcenter och 1,5 mil till själv sundsvalls city.

• Svarttusch

jag och min sambo bor i en tvåa på 52 kvm och betalar ca 3500 med parkering, kabelteve, vatten och el (elen är med på räkningen men som en egen kostnad). Inköpspriset var 5000 pga den var inrökt så vi var tvungna att renovera hela lägenheten så brukar söga att den kostade 20000 i inköp för så är det ju...

Vi betalade alltså 350 kr ungefär per kvm i inköpspris och hyran ligger på ca 67 kr per kvm. Vi bor i centrala skoghall utanför karlstad i värmland.

Svar på tråden Hur mycket betalar ni per kvm för er lägenhet?