• ÄlskarMina

Bästa babygymmet??

Har ni kommit på vilket babygym som är det mest prisvärda/lekfulla?? Vill ha ett som har mycket saker uppe i luften men också nere på mattan som prasslar/känns. Kan ni butiker och priser?? Vore jättetacksam för hjälp!

Just det, 1klass webbshopspriser är de detsamma som butiken?

• Svar på tråden Bästa babygymmet??
  • Små Hjärtan

Jag köpte ett till min dotter genom ellos.se älskar det. Sen har jag haft bellions till mina söner. Gillar bäst det från ellos helt ärligt.

Mitt lilla vackra hjärtebarn Trinity
  • singstar76

Är det bara jag som tycker babygym är onödigt dyra..?
    Vårt kostar nytt ca 500 kr för den där fårgrejen i lila och grönt från bellino eller vad det är. Där hänger 4 gosedjur och en spegel...
    Köpte mitt beg.
    Men i somras när jag var i furuvik och vann massor av gosdjur tänkte jag att fasiken man skulle tillverka ett eget för det borde inte va så svårt och borde bli skitbilligt...
    Men men..den lata människan i mig köpte ett av en gammal granne!

• ÄlskarMina

visst är de dyra som in i attan..det är därför jag frågar om det finns något mer prisvärt än de flesta?!
    Har sett att Coop forum säljer 1-2-3fischer price för 400kr.. men den ser inte så gosig ut, dessutom är mattan rak och inte rund..

• Betty2

Jag vet inte om det är detta du menar på Coop Forum?
    www.fisher-price.com/fp.aspx&e=detail&site=se&selcat=bgtoys&pid=35722
    (Det har nämligen vi köpt där på rea, för typ 250-300 kr, i våras.)

I så fall kan jag berätta att det funkade väldigt bra så länge pojkarna låg på rygg, men nu när de är på mage nästan hela tiden är det inte alls lika bra. Det skall gå att använda i magläge men leksakerna liksom böjer sig neråt, av tyngden. Dessutom blir det lite knasigt när barnet blir instängt innanför plastramen, eftersom de gärna rullar runt och då slår de sig ofta på ramen. Förhoppningsvis funkar det bättre igen när de kan sitta ordentligt. Nu när de mest ligger på mage, rullar runt osv så gillar de ett vanligt (billigt) gym bäst. Ett sådant där utan matta under som är som en stor plastbåge med leksaker hängande + grejer på sidorna man kan snurra på som låter. Tror att man kan köpa sådana för runt en hundralapp. (Vi har ärvt vårat.) Fast det var inte lika populärt när de låg på rygg för då hade de svårt att nå leksakerna i detta gym. Med andra ord har jag svårt att rekommendera ett som passar för alla åldrar/lägen...

• Små Hjärtan

här är en länk till det vi har. Finns leksaker på mattan med. tror inte man ser det på bikden.

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=191046&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Mitt lilla vackra hjärtebarn Trinity
  • HelenaMaria

Köpte ett Fisher Price på Gekås och är nöjd med det. Kolla i mitt galleri. Köp inte gymmen som är monterade på en mjuk matta. De är onödigt dyra och svåra att tvätta!

• Lillknoppen2

Vi har haft IKEAs och hängt på nya saker på det efter ett tag för de tröttnar, oavsett om det är ett dyrt eller billigt gym. Och rent generellt har mina barn lekt väldigt kort tid under gymmen, det är mest jag själv som lagt dit dem en stund och hållt tummarna att de inte blir totalt uttråkade i alla fall och druckit en kopp kaffe under tiden...

• Betty2

Jag instämmer förresten i HelenaMarias kommentar angående matta som sitter fast. Det blir (i alla fall blev det så hos oss) ganska mycket kräks på mattan och då är det smidigare att tvätta om det är ett löst gym på en vanlig filt än en matta som sitter fast i gymmet.

• Oktoberkrabaten

Köpte ett begangnat igår på Blocket för 100kr. Han verkar gilla det!

• Pollygrip

Jag köpte tummens babygym och det var suveränt bra! Nu när hon är större så kan man ta bort bågarna så blir det en bra lekmatta. När hon hade sin spyperiod la vi en filt över så kom spyet på den.

• Pollygrip

600 tror jag att jag betalade för mitt. På babyproffsen

• Tess82

Vi har ett Laban gym som varit väldigt uppskattat, köpte det beg på blocket och det går ju att sälja vidare igen för det är fortfarande fint så då blir det ju inte så dyrt heller.

Mamma till Linnea 9/5-07
  • Angel80

Tro mig min son har provat de flesta "dyra" babygym, med mjuka delar osv. Men det absolut bästa enligt min son då såklart är det i hårdplast från ICA maxi för 149 kronor, det är dessutom ingen underdel på så man kan ha det precis var som helst, i spjälsängen, i vår säng, på golvet osv. Verkligen super.

Nä om det blir några fler barn tänker jag inte lägga en enda krona på något fånigt "mjuk"babygym, det är hårdplast som gäller, ju mer färgglatt och ju mer det låter desto bättre.

• MrsQ

Hade Bellinos lila/gröna får med speldosa.

Kanontrevligt o gosigt. Köpte det på blocket för 130:-.
    Väldigt prisvärt med tanke på hur mycket min son älskade det.
    Hela är tvättbart, vilket är ett måste

• ÄlskarMina

Idag har jag varit på 1klass och babyproffsen. Babyproffsen är ju billigare och laban/tummens kostar 579kr.
    Tiny Love´s kostar runt 4-500kr.
    Men det jag fastnade för är Nattou´s, det har de på månadsprodukter (babyproffsen)för 400kr (ord.499kr). De hade många kvar i den färgsprakande varianten så det blir nog den! Uppskattas nog av lillkusinen..

Bellinos röd/orange var också fin, men ser lite väl bucklig och knölig ut för att kunna snurra och leka på som bebis?

Svar på tråden Bästa babygymmet??