• pyretochbönan0809

Yr av ansträngning?

Är det normalt...? Jag kom precis hem efter att ha vart och handlat och var superyr så jag vart tvungen att sätta mig i soffan en stund...Det är inget farligt va?

1+1=4
  • Svar på tråden Yr av ansträngning?
  • AForsström

Jag har blivit yr varje gång jag gått i trappor eller rest mig för snabbt och i bland när jag helt enkelt har ansträngt mig för mycket. Så har det varit under 2-3 veckor nu o jag är i vecka 19 nu, men jag har hört talas om att man kan ha mer blodtrycksfall under dessa veckor än annars, men jag tror inte det är så farligt jag brukar sätta mig ner en stund tills det ger sig sen är jag som vanligt igen.

• Linam370

Eller så behövr det inte alls ha med graviditeten att göra överhuvudtaget.
    Jag blev sjukskriven idag pga extrem yrsel. Jag ramlar omkring och måste hålla mig i väggarna och allting bara snurrar hela tiden.
    Är med alla sannolikhet en störning i balansorganen som inte alls har emd graviditeten att göra och som inte påverkar den heller. Men ring din bm och kolla blodtrycket först och främst. Kanske lågt?

• Guido

säkert lite lågt blodtryck - och kanske blodsockerfall också om du varit ute ett tag och trängts...inget farligt, det händer mig varje dag.

• Apple83

Var likadan ungefär v 8-9. Allt svajade typ hela tiden. Var hos BM och läkare för jag kunde knappt gå. Bloftrycket var ok och de hade ingen bra förklaring men jag blev sjukskriven en vecka så jag fick vila lite. Tror själv att det kan ha varit sömnbrist/utmattning. Det är mkt som händer i början:)

• pyretochbönan0809

Jag fick en möjlig förklaring idag på inskrivningen. Mitt blodvärde är lågt så jag ska börja knapra järntabletter! Får se om det hjälper =) *hoppas*

1+1=4
  • Axels och Annies mamma

Kan vara lågt blodtryck, det har jag och nu under graviditeten ger det mig symptom så som lite yrsel när jag gått och stått länge eller reser mig hastigt eller liknande. Det är bara att ta det lugnt och anpassa sig.
    Kan säkert bero på järnvärde etc också, men inte i mitt fall då jag har jättebra järnvärde.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Lillellan

är nog ditt blodtryck som spökar. har haft så sedan v23 och framåt.. det är inget farligt varken för dig eller bebisen, min spec läkare säger att det hör till vissa graviditeter. jag har ramlat ihop ute på gräsmattan då ja bara lämnat min son på dagis. visst det är otäckt, men det går över om man får vila ett tag efteråt.

lycka till!

Svar på tråden Yr av ansträngning?