• Cattis1981

Julklapp till Farmor ?

Vad köper man till sin Farmor som har allt :)
    Senaste årens julklappar har bestått av bl.a. en orkidé, en bok om vävning, presentkorg med servetter och ljus, presentkorg med kaffe och choklad. Men nu tryter fantasin. Har ni några ideér ? Tack på förhand !

• Svar på tråden Julklapp till Farmor ?
  • raspberryrevolution

en fotoalmanacka kanske?

• pyttanopysen

Något gott att dricka? Likör, vin, lyxig kaffesort, blandade tesorter?
    Bodylotion och tvål.
    Biobiljett (så går ni tillsammans).
    Pysslar hon, stickar eller virkar?

• Linalill

jag ska ge bort en jättegod hemmagjord limpa som min mamma brukar göra till jul...

• Barbabok

Svärmor ska få en sjal (har ingen farmor men dom är väl i samma åldersgrupp antar jag).

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Mirakel händer

Min mans farmor kommer få ett halsband som jag har gjort. Så har sonen gjort en sak i skolan till henne. Så får hon en tomte med hon samlar på tomtar. Så varje jul får hon en ny. Så åkter vi dit med en jultallrik eftersom inte har ork att komma till oss.

• Sagofe

Min farmor ska få en korsordsbok (en som är fylld med korsord, inte ett lexikon) och en penna i år.
    Hittar jag ingen sådan så har jag tänkt ge henne ett gäng korsordstidningar eller en prenumenation på en korsordstidning.

• Krissa

Min farmor är 93 år men ändå pigg på nya kläder! Så jag brukar köpa någon till exempel lite modernare tröja på tex Lindex (finns inte någon sådan affär i byn där hon bor). Mycket mer uppskattat än saker som får henne att känna sig gammal, hihi!

• grynet80

Ta med henne o gör något annars. En dagsutflykt, nåt ställe hon gärna vill åka till, barndomsminne eller så.

Svar på tråden Julklapp till Farmor ?