• Sweetsugar

Vitvaror IKEA, är dom bra????????????

Hej.

Vi ska köpa vårat nya kök på IKEA. Men vågar vi köpa blandaren "bågvik" och deras intigrerade diskmaskin??

Man vill ju köpa "riktiga" saker, så dom inte måste bytas ut efter ett år.

Vad har ni för erfarenhet? Märker ni någon skillnad?

• Svar på tråden Vitvaror IKEA, är dom bra????????????
  • korven72

Vi har en integrerad diskmaskin. Den är skitbra förutom på en punkt. Den verkar vara "lite mindre" än vanliga. Porslin (tallrikar) som gick in i vår gamla får inte plats i denna... lite skumt...

Annars är spis, fläkt, blandare jättebra =)

• MrsQ

Har inte Ikea Wirlpool?

När vi köpte vitvaror så blev vi avrådda att köpa det märket, speciellt deras diskmaskin.
    Kommer dock inte ihåg varför!

• Sweetsugar

tack för svaren.
    Jag tror att det finns två olika storlekar på diskmaskinerna? Ni kanske har den lilla??

• KumikoChild

Såvitt jag vet så är inte Whirlpool det bästa märket. Mina bekanta är mycket besvikna på sina vitvaror som de inhandlat på IKEA. Det värsta är nog fläkten och inbyggnadsugnen som låter jätte mycket, kan knappt höra sina egna tankar. Dessutom går det inte att välja alla temperaturlägen på ugnen, tex 175, 185 osv utan det endast är 170, 180, 190 osv. De flesta recept har 175 grader och tro mig att 5 grader gör stor skillnad!
    Blandaren och vasken är inte heller lyckade, blandaren ser ut att ramla av trots att den är monterat rätt och vasken som är matt ser hela tiden smutsigt ut.
    Electrolux och Bosch är mycket bra alternativ och inte dyrare än Whirlpool.
    Lycka till!

• Lokesmamma

Fläkten har vi också den låter jätte mycket o suger inget alls. Jätte dålig!

KumikoChild skrev 2007-12-13 18:25:50 följande:
    Såvitt jag vet så är inte Whirlpool det bästa märket. Mina bekanta är mycket besvikna på sina vitvaror som de inhandlat på IKEA. Det värsta är nog fläkten och inbyggnadsugnen som låter jätte mycket, kan knappt höra sina egna tankar. Dessutom går det inte att välja alla temperaturlägen på ugnen, tex 175, 185 osv utan det endast är 170, 180, 190 osv. De flesta recept har 175 grader och tro mig att 5 grader gör stor skillnad!Blandaren och vasken är inte heller lyckade, blandaren ser ut att ramla av trots att den är monterat rätt och vasken som är matt ser hela tiden smutsigt ut. Electrolux och Bosch är mycket bra alternativ och inte dyrare än Whirlpool. Lycka till!
  • Nadjis

Jag är jättenöjd med spis och ugn, fläkten är bra men låter ganska högt. Diskamaskinen är bra, men låter FÖR högt. Angående att den är liten, jag trodde i ca ett halvår att min diskmaskin var för liten för vissa tallrikar, men den övre korgen går att höja så stora tallrikar får plats utan problem. Detta upptäckte jag genom ett misstag

• Nadjis

Men mina vitvaror köptes sommaren 06 och vad jag har hört har deras vitvaror förbättrats.

• annhan

Vi valde ikeas vitvaror då vi renoverade köket. Är jättenöjd med micron och induktionshällen. Mindre nöjd med ugnen, vars lucka blir brännhet (vår gamla ugnslucka blev inte det, trots högt gradantal). samt tvådelade kyl/frys. Diskmaskinen (integrerad) är lite trång jämfört med vår gamla..

Nästa gång (om vi ska renovera/bygga nytt osv) så ska jag inte köpa vitvarorna från Ikea, utan satsa på något annat. Men överlag är vi nöjda, absolut. Det funkar, men jag skulle inte rekommendera det till någon annan.

• annhan
    KumikoChild skrev 2007-12-13 18:25:50 följande:
    Såvitt jag vet så är inte Whirlpool det bästa märket. Mina bekanta är mycket besvikna på sina vitvaror som de inhandlat på IKEA. Det värsta är nog fläkten och inbyggnadsugnen som låter jätte mycket, kan knappt höra sina egna tankar. Dessutom går det inte att välja alla temperaturlägen på ugnen, tex 175, 185 osv utan det endast är 170, 180, 190 osv. De flesta recept har 175 grader och tro mig att 5 grader gör stor skillnad!Blandaren och vasken är inte heller lyckade, blandaren ser ut att ramla av trots att den är monterat rätt och vasken som är matt ser hela tiden smutsigt ut. Electrolux och Bosch är mycket bra alternativ och inte dyrare än Whirlpool. Lycka till!
    Vi har inte det problemet med vår ikea/whirlpool ugn.. så det kanske är olika beroende på när de köpt sina vitvaror, och vilken sort de valde.
Svar på tråden Vitvaror IKEA, är dom bra????????????