• Fröken Vit

Vad använder ni för amningskläder?? HJÄLP!

Undrar vad ni använder för amningskläder.

Vill inte flasha magen men vill heller inte bara köpa BOOBs dyra amningströjor. Har varit i de vanliga butikerna för att hitta lite normala kläder som ändå funkar för amning, men tycker inte jag hittar nåt.

Jag vill ha fina vårkläder även om jag ammar, inte bara tråkiga t-shirtar.

Nån som har nåt tips???

• Svar på tråden Vad använder ni för amningskläder?? HJÄLP!
  • siamesen

gillar inte amnings t-shirts och co, sa jag anvander normala t-shirts och klader. Gar ju alltid att lagga en sjal over magen.

• ladyhawk

Jag använde vanliga tshirts för det mesta. Magen syntes inte, eftersom jag hade en fleecetröja med blixtlås (som en jacka), som dolde magen. Drog inte blixtlåset enda ner.

• betsla

Det finns billiga amningströjor på www.minimundus.se - där kostar en t-shirt 198 kr. Inte så snygga som BOOB, men helt funkis!!

• Titti och mini

Begagnade BOOB finns på t.ex. Blocket o Tradera - där har jag köpt mkt!

Men egentligen räcker det med ett enda linne från BooB. Dom har ett i sin nya vår kollektion som är lite som ett underklädeslinne, tror det kostar 300 kr, men har man det under så är det ju bara att dra upp tröjan man har över utan att magen blir kall Billigt o bra om man använder mkt

• Björkeli

Hej.

Köp ett billigt och urringat vanligt linne. Finns säkert runt 50-70 kr klassen.
    Ha det och en vanlig tröja över. Dra upp tröjan och ner linnet, (så bröstet kommer ut över urringningen), så har du en perfekt amingströja fast mkt billigare!

• Tess2

Jag kör mycket med urringade tröjor/toppar/jumprar som jag drar ner över bröstet. Funkar jättebra.

• Pallas

Japp, linnetrixet som Björkeli säger är jättebra! Det kör jag med med stor framgång. Se gärna till att axelbanden på linnet är lite elastiska och köp lite olika roliga färger så kan du ha dubbla linnen i sommar att amma i.

Ett annat tips är tubtopp, det funkar också bra!

• Mia W

Har bara använt vanliga kläder då det finns så trist urval amningströjor om man vill handla för humana priser. Fungerar med vilka skjortor, blusar, linnen och t-shirts som helst.

Magen syns i alla fall inte eftersom att bebisen ligger i vägen (ibörjan hade jag en amningskudde iägen också) och äter! En vanlig tröja man drar upp fungerar bra. Amningsbehån behövdes också bara i början då det var som mest mjölk, sedan var jag lyklig då jag fick slänga dem och använda vanliga. Har inte haft problem med bygelbehåar heller (är nog en myt) utan använder sådana nu. Lyfter bara på behån på den sida det ska ammas. Så köp vanliga kläder som du trivs i!

Lycka till!

• Princess Leia

På H&M finns det mycket urringade tröjjor. Jag köpte många V- urringade tröjjor när jag var gravid som jag fortfarande kan använda. Finns många färger för en billig peng. Lycka till!

Svar på tråden Vad använder ni för amningskläder?? HJÄLP!