• Anonym

"Något" störande granne

Jag bor i en ganska stor lgh fastighet. Jag tror att en granne nära min lgh är rätt ny.

Vid två tillfällen...helger...så har personen haft fest- jag har haft överseende med det- det har ju varit helg.

Igår...var det fest- visst lucia- men, ändå vanlig vardag. De började lussevaka vid 01.30...och slutade först vid 03.00- då hade jag "dessvärre" (skriver så pa flera anl) likn störningsjouren. Jag ringde vid 02.15. Det lugnade sig vid 03.00...men, vid 04.00 var det en del som hände- bl.a att det spolades vatten- som det låter i våra rör när någon duschar.

Jag funderar på att maila hyresvärd- och tala om vad som hänt...och fråga lite om hur de ser på att man spolar vatten såpass sent.

Det har inte hänt ofta- men, det känns som att grannen är nonchalant.

Synpunkter tack!

• Svar på tråden "Något" störande granne
  • puffipuff

jag skulle gått vidare med det...

• WimZy

Skriv upp datum, tider och vad det är för typ av oljud, så det finns ett underlag när du tar upp det med hyresvärden.

• Anonym (gravid)

får man inte spola vatten på natten? jag som är höggravid måste ju upp och kissa titt som tätt, har inte tänkt på att det kan störa mina grannar.

• Anonym

De två tidiagre festerna var med ca två mån mellanrum.

De på likn störn.jour- talar de om för min värd på något sätt att en anmälan kommit in...eller ska jag göra det? Vet inte hur det funkar.

• Anonym

Man ska undvika att gå på toaletten och duscha på natten för att det stör MEN man måste ju gå på toa ibland även på natten.
    Hörs det jättemycket är det ju mer ett problem med ljudisoleringen än grannen i sig tycker jag.
    Sen känns det som vissa grannar är ganska lättstörda och andra lite mer toleranta.

• Anonym

Det var inte toalett besöken (de ljuden hörs genom väggarna här också)- kissa och spola toan är helt annat ljud. Detta var dusch/fylla badkaret ljud.

Anonym (gravid) skrev 2007-12-13 20:03:44 följande:

får man inte spola vatten på natten? jag som är höggravid måste ju upp och kissa titt som tätt, har inte tänkt på att det kan störa mina grannar.
  • Anonym

2 gånger på 2 månader är inte så himla farligt tycker jag. Inte mycket att tjafsa om.

• Anonym

Toa besök är en annan sak- det vaknar jag iaf mer sällan av- och "stör" mig inte på...men, att duscha är inte helt ok för mig.

Anonym skrev 2007-12-13 20:06:18 följande:
    Man ska undvika att gå på toaletten och duscha på natten för att det stör MEN man måste ju gå på toa ibland även på natten.Hörs det jättemycket är det ju mer ett problem med ljudisoleringen än grannen i sig tycker jag.Sen känns det som vissa grannar är ganska lättstörda och andra lite mer toleranta.
  • Anonym

Inte ännu nej- de helgerna, men, att festa mitt i veckan (nu 3:e gången då) är inte ok.

Anonym skrev 2007-12-13 20:09:15 följande:
    2 gånger på 2 månader är inte så himla farligt tycker jag. Inte mycket att tjafsa om.
Svar på tråden "Något" störande granne