• alisha

I vilken vecka födde ni era tvillingar

hej allihopa...
    jag är nu i vecka 35+1 med mina tvilling pojkar så jag undrar i vilken vecka era tvillingar föddes? Gjorde ni snitt eller var det en vanlig förlossning? Om ni blev snittade var det plannerat eller akut snitt.
    jag väntar just nu på en tid för mitt snitt, hade förlossnings samtal idag så de e därför jag vill veta. jag är lite rädd för att dom ska komma innan de datumet jag får för att läkaren sa att dom brukar inte snitta innan vecka 38 om barnen och mamman mår bra. jag lyckades övertala henne om att ge mig en tid när jag är i vecka 37 + några dagar för att jag tycker de e jätte jobbigt nu och orkar faktiskt inte vara gravid längre.

• Svar på tråden I vilken vecka födde ni era tvillingar
  • MammaMarie73

Jag fick mina killar 11 dagar innan bf

• Umeboshi

Mina förra twins kom i v 36+5, startade som en vanlig förlossning men slutade som katastrofsnitt pga navelsträngsprolaps.

Denna gången vill jag mer än gärna föda typ idag! Är så trött på att ha ont i skallen, se stjärnor och ha högt blodtryck men ingen äggvita...

• nattmalva

Mina tjejer kom i vecka 38+2. Jag blev igångsatt pga högt blodtryck, annars hade jag säkert gått ännu längre. Kände aldrig av att nåt var på g men när jag kom in för igångsättning så var jag öppen 3 cm. Värkarna satte igång direkt efter att de stuckit hål på "ettans" hinnor o efter att jag kämpat i 16 timmar så slutade det med akutsnitt pga ena barnets hjärtljud gick upp. Det var lite snopet att inte få föda vaginalt när jag varit så inställd på det, men det gick ju bra o det är ju huvudsaken.
    Ta hand om er o lycka till!

• Vombell

Har en kompis som fick gå över nästan 2 veckor med tvillingar! Och hon var så inställd på att föda i vecka 36-37 så hon genomgick ett litet hel*ete. Båda barnen vägde över tre kilo...

• Amber

Jag fick mina tvillingtjejer i vecka 33

• Humle

Halloj!
    Jag fick våra killar i v 42. De vägde 3200 resp 3360 och var 51 långa. i 3 dagar försökte de att sätta igång förlossningen, lyckades på 3e dagen, jag var helt öppen och det var bara för dem att komma ut, men då försvann värkarna. Så det hela slutade med akut snitt(var dock inte så akut bestämdes kl 20 och operationen började ca 23). Allt gick jättebra!

Nu är killarna 3 1/2 månad och helt underbara!!!
    Lycka till! Kram

• LottaRos

Jag hade planerat snitt v 38+6...

Men blev igångsatt till vaginal förlossning v37+3 på egen begäran, jag var så stor o gick upp ett kilo om dagen i vätska så jag orkade inte längre. Var öppen 4 cm när de sprängde hinnorna, så det var kanske på gång ändå även om det inte kändes så...

De kom med akut snitt v37+4 - Axel vägde 3365 g o va 52 cm - Emil vägde 3210 g o va 50 cm!

• Marre

Mina tjejer föddes i v. 38+3. En helt vanlig, underbar (faktiskt ) vaginal förlossning. Kika gärna in i min dagbok för förlossningsberättelse.

Stort lycka till med allt, du har nåt underbart framför dig!

• trippel

Mina tjejer föddes v 36+4, vaginalt.

• Viran

mina tjejer föddes i v.30+3 vaginalt i en jobbig förlossning....

Svar på tråden I vilken vecka födde ni era tvillingar