• k a t t a

Tips till nollning!

Hej!
    I början av nästa termin ska jag och ett gäng kompisar anordna nollning för nya studenter. Har ni några roliga förslag på vad man kan göra på nollningen? Någon som varit med om något som uppskattats eller floppat? Tacksam för alla tips och förslag!
    Det rör sig om en grupp på ca 50 personer.

• Svar på tråden Tips till nollning!
  • miniGrynet

Har inte varit med om någon tack o lov, men hoppas att ni inte tänker göra en kränkande nollning för de nya!
    Man både ser och hör om hemska saker de utsätts för vid nollningarna! Usch!

Gör ni det till en bra grej så hoppas jag att det blir lyckat!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • k a t t a

Nej, det ska absolut inte vara kränkande för någon, bara isbrytande. Lekar som uppmuntrar till att man tar kontakt och pratar med varandra tänkte jag.

• miniGrynet

Ja, men det är ju bra!

Ska klura och skriver om jag kommer på något bra tips!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • k a t t a

Ja, det förekommer nollning på de flesta universitetsprogram på de större orterna. Det vi ska ordna på mitt program, Dietistprogrammet, kommer att vara av det snällare slaget. Öht har jag aldrig själv träffat någon som tyckte att sin egen nollning var kränkande, jag tror att det är väldigt överdrivet i media, eller snarare att media lyfter fram de väldigt få exempel på tråkig och förnedrande nollning som fins och säger att det alltid är så.
    På min nollning lekte vi lekar, fikade, hade grillkväll och gick på pubrunda.
    Som sagt, meningen är ju att det ska vara skojigt för alla!

Sarah84 skrev 2007-12-13 22:50:21 följande:
    Används de längre?? Trodde de "dött" ut..
  • Pernilla19

En utav lekarna på vår nollning var att ha en liten burk med små lappar med kroppsord, typ fot, hand, arm, ben å så skulle man placera typ fot mot fot, hand mot huvud etc, de var rätt kul :)

Svar på tråden Tips till nollning!