• MartinaJ

HUR eller KAN man få bort hundlukt ur bilen?

Köpt ny bil (-Volvo v70 m skinnsäten, om det gör någon skillnad)
    Förra ägarn har haft hund i bilen o den luktar.
    Kan man få bort lukten? (annars säljer jag den!)
    Har läst någonstans att man ska ställa in en skål med ättika men det gäller kanske bara röklukt?
    Några andra tips?

• Svar på tråden HUR eller KAN man få bort hundlukt ur bilen?
  • Fonzan

Fråga någon bilhandlare...tror de har speciella maskiner...min pojkväns brorsa jobbade på ett bilföretag förut och han hade tjänstebil...som de sedan lämnade in och gjordes rena för att säljas...å han mimlade om någon specail rengörings grejs...vi har oxå hund så jag frågade han ang. detta då jag gått i sälj-tankar ang min bil...

• MartinaJ

Ja men det funkar inte -den har vart inne på grundlig "recond" precis innan vi fick den =(

• Fonzan

skumt...man tycker ju att de borde ha ngt som funkar...de säljer ju trots allt vidare bilar...

• MartinaJ

jag vet! Man hoppades ju på att det skulle göra susen.. Man kan ju inte bara vädra ut den precis..

• Master J

placera en kopp med några centiliter ÄTTIKA i bilen. om den finns där varje gång ni tex parkerar för natten är hunddoft och annan odör borta på några dagar...

• Danneman Å Smulan

Citron ska vara bra, har jag hört.

MartinaJ skrev 2007-12-13 22:39:28 följande:
    Köpt ny bil (-Volvo v70 m skinnsäten, om det gör någon skillnad)Förra ägarn har haft hund i bilen o den luktar.Kan man få bort lukten? (annars säljer jag den!)Har läst någonstans att man ska ställa in en skål med ättika men det gäller kanske bara röklukt?Några andra tips?
Svar på tråden HUR eller KAN man få bort hundlukt ur bilen?