• Doldis

Lilla huset på prärien...

Hej! Någon som vet vad som blev av skådisarna i Lilla Huset på Prärien? Jag vet att Melissa Sue Gilbert fick en egen karriär och att Michael Landon dog - men resten då?

• Svar på tråden Lilla huset på prärien...
  • Atamon

Verkar som de allra flesta fortsatte med skådespeleri i variende omfattning, film, TV och teater. Michael Landon var ju känd redan innan Lilla Huset på Prärien sv.wikipedia.org/wiki/Lilla_huset_p%C3%A5_pr%C3%A4rien_%28TV-serie%29

Michael Landon - Charles Ingalls
    sv.wikipedia.org/wiki/Michael_Landon
    akas.imdb.com/name/nm0001446/

Karen Grassle - Caroline Ingalls
    har medverkat i en del filmer och serier
    akas.imdb.com/name/nm0002111/

Melissa Gilbert - Laura Ingalls
    Fortsatte skådespelarkarriären och spelat in en del filmer (främst för TV verkar det som) och inhopp i serier
    Gift med Bruce Boxleitner (dvs Luke Macahan)
    www.imdb.com/name/nm0001271/

Melissa Sue Anderson - Mary Ingalls
    Har spelat en del film men är mer hemmafru
    www.imdb.com/name/nm0000757/

Lindsay Greenbush & Sidney Greenbush - Carrie Ingalls
    Tvillingtjejerna som delade på rollen som Carrie
    Lindsay akas.imdb.com/name/nm0338645/
    Sidney akas.imdb.com/name/nm0124201/
    www.greenbushtwins.com/

Matthew Laborteaux - Albert Ingalls Quinn
    akas.imdb.com/name/nm0479612/

Alison Arngrim - Nellie Olsen
    akas.imdb.com/name/nm0036274/

Shannen Doherty - Jenny Wilder
    Är väl kanske mer känd för Beverly Hills och Förhäxad
    sv.wikipedia.org/wiki/Shannen_Doherty

• DalaPetra

Mr Isaiah Edwards är oxå död numera. Han spelade in nån tv serie med Michael Landon innan de båda dog senare.

• DalaPetra

Mrs Oleson (Scottie MacGregor) fick jag brev från förra året och hon verkar då må bra och är fortf aktiv inom tv m.m.

Mr Oleson (Richard Bull) fick jag oxå brev ifrån han verkar ha dragit sig tillbaka om jag inte fattade fel.

Dr Baker (Kevin Hagen) har tyvärr avlidit. 2005 dog han av cancer. Fick ett jättefint brev av honom 2004, vilken trevlig och snäll människa.

Andrew Garvey ( Patrick Labyorteaux) spelar ju med i På heder och samvete bla.

Reverend Alden (Dabbs Greer) var med i en massa olika saker efter LHOTP. Han dog i år 2007.

Nån som visste att Laura och Willie Oleson är syskon på riktigt?

www.imdb.com/title/tt0071007/fullcredits

• DalaPetra

Sorry blandade ihop det lite.

Mr Olseon är fortf aktiv inom tv och sånt...

Mrs Oleson har inte gjort nåt efter Lilla huset.

• Doldis

Fick BREV IFRÅN???

DalaPetra skrev 2007-12-13 23:17:12 följande:
    Mrs Oleson (Scottie MacGregor) fick jag brev från förra året och hon verkar då må bra och är fortf aktiv inom tv m.m.Mr Oleson (Richard Bull) fick jag oxå brev ifrån han verkar ha dragit sig tillbaka om jag inte fattade fel.Dr Baker (Kevin Hagen) har tyvärr avlidit. 2005 dog han av cancer. Fick ett jättefint brev av honom 2004, vilken trevlig och snäll människa.Andrew Garvey ( Patrick Labyorteaux) spelar ju med i På heder och samvete bla.Reverend Alden (Dabbs Greer) var med i en massa olika saker efter LHOTP. Han dog i år 2007.Nån som visste att Laura och Willie Oleson är syskon på riktigt? www.imdb.com/title/tt0071007/fullcredits
  • DalaPetra

På RIKTIGT är Melissa Gilbert (Laura) och Jonathan Gilbert (Willie Oleson) syskon.

När det gäller brev så har jag skrivit till dem och bett om autografer, jag fick lite mer än så

• mintchocolate
    DalaPetra skrev 2007-12-14 01:56:51 följande:
    På RIKTIGT är Melissa Gilbert (Laura) och Jonathan Gilbert (Willie Oleson) syskon. När det gäller brev så har jag skrivit till dem och bett om autografer, jag fick lite mer än så
    Vad roligt att du fick brev från dem!
    Lilla huset... var verkligen min favoritserie!

Man kanske skulle ta och skriva till några skådisar
  • LillaLinan

Skrev specialarbetet på gymnasiet om Lilla huset.... ngt nytt att tillföra denna diskussion är väll att han lille mannen som gifte sig med Nellie (judisk liten krullhårig) dog i aids

• DetSistaHemlikaHuset

Jag och min kjäresta har snart gråtit och skrattat oss igenom hela DVD-serien med "Lilla huset" - vilken kvalitet! Vi kan verkligen rekommendera Michael Landons och "Mr Edwards" DVD-box "Highway to heaven" som går i samma kärleksfulla anda! Vi beställde den från Amazon.uk, tyvärr enbart engelsk textning. Konstigt att serien aldrig sändes i Sverige!

• Betty Boop

En lite kul grej är att Laura (Melissa Gilbert) sen gifte sig med Luke Macahan (Bruce Boxleitner)! De är dock skilda nu.

Svar på tråden Lilla huset på prärien...