Hur är Täby som bostadsområde?
Ni som bor/har bott i Täby, hur är det där? Lugnt och barnvänligt? Bra skolor? Något att rekommendera en barnfamilj? Vilka områden ska man titta på? Lägenheter eller radhusområden? Tacksam för svar! /Lentisa
Ni som bor/har bott i Täby, hur är det där? Lugnt och barnvänligt? Bra skolor? Något att rekommendera en barnfamilj? Vilka områden ska man titta på? Lägenheter eller radhusområden? Tacksam för svar! /Lentisa
Ingen här?? Vallentuna då? Hur är det? Puffar på...
Täby rules!!
Täby Kyrkby är fint, mysigt och väldigt barnvänligt. Lika med Visinge, Viggbyholm, Lahäll.
Bra skolor (vad jag vet, sonen är bra två år), förskolor osv.
Trevliga områden och inte massa ungdomsgäng (som tex. i Vallentuna och Åkersberga)
Å skönt att det är lite ungdomsgäng, det är det jag inte gillar bla. Några fler?? Hur är det med kommunikationer och fritidsaktiviteter för vuxna och barn i täby kyrkby o resten av täby? Är det bra cykelvägar tex från täby kyrkby mot täby c osv?
Bra cykelvägar, bra kommunikationer till stan (med roslagsbana till tekniska tar det 25 minuter)
Med buss tar det ca 20 minuter till danderyds sjukhus och de går ofta (både 610 och 611 går). Nattbuss 690.
Fritidsaktiviteter finns det rätt mycket i Täby centrum och runt omkring. Det finns Nickis äventyrslek i Täby, babysim på flera ställen, rytmik, träningsanläggningar typ Friskis och Sats osv. Sedan finns inte så mycket på varje del i Täby men det är inte så långt att åka. Täby Centrum är jättestort shoppingcenter och ligger nära till hands. Där finns de flesta större butikerna.
Just det.. De har nyligen rustat upp flera av sina lekplatser efter enkäter till alla innvånare. Runt omkring där vi bor har de byggt om helt och det har blivit rena äventyrsparkerna!
Det låter jättebra, bor du i täby kyrkby? Är det mycket lekparker där? FInns det affärer osv i täby kyrkby el måste man åka ända till centrum?
å hur lång tid tar d att cykla från täby kyrkby till centrum på ett ungefär?
Låter jättebra=)
Min man är född och uppvuxen i Täby. Han tycker det är det bästa området. (Vi bor dock inte där, eftersom han vill bo i närheten av sin son som vi har varannan vecka hos oss. Genom att bo nära biomamman så kan han ju springa emellan oss och allt blir enklare. )
Både täby och vallentuna är fin fina kommuner. Täby mer centralt men vallentuna är billigare.
Täby e jätte fint super för barnfamiljer. Men jag skulle nog välja något annat ställe än Täby Kyrkby.
Bättre i Ella Park,Skarpäng,Ella Gård tycker iallafall jag klart mycket dyrare men som sagt Värt varje krona=)
Puffar tråden.. hur är Täby att bo i ? Tänkte framförallt nära Näsby Allé???
någon?????