Kan man ta nässpray när man e gravid?
Ja som det står ovanför ..e det ok att ta det?
Ja som det står ovanför ..e det ok att ta det?
Ingen som vet??
Det borde väl stå på om man inte kan ta dem eller inte.
Heidsan: Nopp står inte
Ja, annars ska det stå på förpackningen, för jag antar att du pratar om vanligt förkylningsnässpray.
En varning dock: Jag blir lätt täppt i näsan när jag är gravid_utan_ att vara förkyld och då kan det vara svårt att sluta med nässprayen. Ta inte mer än 10 dagar i följd utan att rådfråga läkare, BM ed. (den ger till slut motsatt verkan annars)
Hoppas det går bra!
ring apoket, dom har läkemedelsupplysning
fru bengtsson: Ja jag pratar om vanlig förkylningsnässpray
Tack för svaret
Visst kan man ta nässpray vid graviditet!!
Jag var jättedålig m bihåleinflammation o så,fick både rinexin,penicillin OCH skulle ta nässpray anl. läkaren! Var i v 18 då.
Ingen orsak!
Tack ebben för ditt svar också nu ska jag genast gå och ta ett sprut med nässpary *s*
jo jag frågade min barnmorska om det, neseril gick bra men alla nässprayar går ju inte lika bra..tex dom som e recept på...
madixen Ok men denna är det inte recept på utan vanlig ..
Ja, du kan ta nässpray under graviditeten, men dock inte längre än i 10dgr. Blir du inte bättre, kontakta en läkare. Kan vara graviditetstäppa. Finns annan medicin för det. Lycka till!
www.fass.se har blivit min "bibel" under graviditeten.... Men vanligt nässpray går bra, annars hade jag kvävts under mina tre förkylningar sedan jag blev gravid!!
Nej. Både barnmorskan och på apoteket sa dem åt mig att som gravid ska man inte använda nässpray! Man skulle koka saltlösning själv istället. Nässpray kunde nämligen sätta igång förlossningen och så går det ju över till fostret.
men tänk på att man kan bli beroende! man är ju oftare täppt i näsan som gravid och jag har användt nässpray länge nu och det har blivit som en ond cirkel... kan inte sluta för då täppar jag igen på en gång och kan inte andas... så var bara försiktig och använd den så lite som möjligt... annars finns det ju droppar som är mildare..
mutti2. va? kan det sätta igång? visste inte jag? har din bm sagt det?
Det är helt ok att använda vanlig nässpray typ Nasin eller nezeril! Detta enl min bm, Fass och min läkare! Jag hade ALDRIG klarat denna graviditet utan nässpray!! Man kan prova med vanlig saltlösning (NaCl på apoteket) att droppa i näsan som ju är "snällare" men har man riktig grav.nästäppa så hjälper det knappast!! Lycka till!!