• Mamma Zara

Kaklar ni hela vägen upp i ett badrum med snedtak? får jag se era badrum?

Hej!! Vi håller på i startgropen av att renovera vårt badrum, har slitit ut allt och nu är det ett stort rum på ca 18 kvm med snedtak och ett burspråk på ena sidan.. Tanken är att få ha det som ett litet mini spa och luftigt  och högt i taket.

Men eftersom vi har sned tak så blir jag lite konfunderad i all planering.. jag tycker det känns knepigt att kakla upp till nock på snedväggarna. Kanske ska man bara göra det upp till taket svänger?och natyrligvis i duschen.. el ska man ta gavel väggarna ?? huh svårt som tusan..

Annars hade jag tänkt att det ska vara synliga bjälkar i taket, lite "Puts" känsla på väggarna, hemma gjuten betong bänk till vasken, vita stora plattor på väggarna och någon mörk svart-grå platta till golvet. 

Kan jag få se era badrum el höra era åsikter?
    /Zara

• Svar på tråden Kaklar ni hela vägen upp i ett badrum med snedtak? får jag se era badrum?
  • jummie

JAg hade nog inte kaklat högre än till själva brytningen, alltså där snedtaket börjar. Tror att det känns som om kaklet anfaller annars

Tycker annars att dina planer låter ursnygga!

• Camilla D

Vi har sentak i vårt badrum (dock bara vanlig takhöjd)
    Vi kaklade snetaket med och det blev jättebra. Ser helt naturligt ut.

• Puma2

Vi har kaklat upp på snedtaket i vårt nya hus. Jag la in en bild i mitt galleri. Kolla in där!

• Julia82

Vi är snart klara med renoveringen av vårt badrum, vi kaklade bara upp till snedtaket... de är inte så högt till snedtaket börjar, de kändes mest naturlig i vårt badrum. Finns någon bild på min sida. Lycka till!

• mrs holiday

Kolla mitt galleri; jag har en bild där det syns väldigt dåligt, men man kan iaf se liiite hur vi gjort. Vi kaklade inte snedtaket, där har vi vitlaserad panel.

• Mamma Zara

tack för era bilder... haha är fortfarande velig kanske bara för det är svårt att få till ett stort badrum¨på ett bra sätt... suck.. vilket I-lands problem
    Någon mer med ideer? el någon som är bra på att planera badrum???

• jummie

Har kollat på bilderna som fanns..det var ju både kaklat hela vägen o inte o det som slog mig var att hur man upplever det beror på storleken av kaklet! Har du stora plattor så var det nog snyggast att stanna av i brytningen medans mindre fungerade hela vägen!

Jag hade nog stroa plattor i huvudet då jag upplevde som att dom skulle anfalla...men det var riktigt snyggt med lite mindre!

• Mamma Zara

hmmm ja då har vi då "problemet" att vi redan har bestämt oss för stora haha
    Hmmm... var kan man få proffs hjälp av badrum, blir snart galen på att försöka få till det suck.. ja ett "lyx" problem men jag vet banne mig inte hur jag ska planera hur badrummet ska vara ... det är för stort... vill ni hjälpa mig??

Svar på tråden Kaklar ni hela vägen upp i ett badrum med snedtak? får jag se era badrum?