• BF 2008 02 23

Använder du balsam efter att du haft en inpackning i håret?

Dagens stora I-landsproblem:

Jag har fått lära mig att man SKA ha balsam i håret efter inpackning för att det "sluter hårstrået". Att en inpackning är alltså INTE som något sorts extra starkt balsam utan något helt annat... Rätt eller fel, någon som har koll?
    Jag hade aldrig i balsam i håret efter inpackning förut och vet många andra som inte har det. Hur gör ni? Och har ni ens funderat på varför?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du balsam efter att du haft en inpackning i håret?
  • Pink Muffin

Jag har trott som du TS att inpackningen funkade ist för balsam...

Det kostar att ligga på topp... så jag stannar snällt här nere!
  • W W

jag svara på frågan om jag använder balsam efter inpackningen o det gör jag inte.. men det beror på att min inpackning består av typ honung, olja o mitt valiga balsam o ev lite citron.. så jag har ju redan haft i balsam i mitt hår.. o sen sköljer jag ju dessutom ur håret med äppelcidervinäger blandat med iskallt vatten när jag tvättat färdigt..
    o just för att sluta hårstrået så tror jag att det räcker med just iskallt vatten, även om man nu inte vill blanda det med äppelcidervinäger..

• LMK

Japp! Har lärt mig det hos frisören

• snobben

Ja, alltid balsam efter inpackning för det behövs så hårstråna sluter sig som TS skrev

Full rulle lussebulle
  • Eliva

Jaha, där ser man. Hade jag ingen aning om.

• Aros

Se där, har lärt mig något nytt idag också. Har aldrig haft balsam efter inpackning förut, men får väl börja med det nu.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Eisa

Jag har aldrig använt balsam eller inpackning.

Svar på tråden Använder du balsam efter att du haft en inpackning i håret?