• Scraptroll

Era godaste recept på Ris a la Malta

Snälla kan ni ge mig era godaste recept på Ris a la Malta?
    förut har alltid min bonusfarmor gjort den till julen och andra tillfällen och den var bara så god men hon avled för nått år sen och jag kan inte få till den där goda smaken.
    Jag vet bara att hon brukar ha konserverad frukt i.
    så kom igen...jag ska nämligen göra Ris a la Malta till Julafton  och jag avskyr när smaken inte blir helt rätt

• Svar på tråden Era godaste recept på Ris a la Malta
  • asmsung

Grädde, vaniljsocker och lite sur frukt som clementin lr dyligt brukar fixa till det!

• Kryddburken

Kall hemkokad risgrynsgröt blandas med vispad grädde + vaniljsocker! Servera med mandariner i sockerlag vid sidan om!

• Atamon

Alla har nog sina tips på ris ala Malta. För mig är det risgrynsgröt, smaksatt med vaniljsocker blandat med vispad grädde, serverad med saftsås.
    Kan inte med ris ala malta som det är apelsiner i - det är apelsinris.
    Du kan väl göra en provsats i helgen? med risgrynsgröt, vispad grädde, vaniljsocker och konserverad frukt. Exprimentera lite?!

• Scraptroll

Ja jag får nog försöka mixtra lite...funderar på om hon kan ha använt färdig gröt men tror inte det. har lite svårt med penagr nu bara men får kanske mixtra nästa hel innan jul..haha kommer hinna tröttna på det innan julafton

• Melle73

Hej !

Ett enkelt tips

4 port hemkokt gröt eller 1 stor "färdigtub"
    knappt 1 pkt Mildas vaniljvisp
    valfri frukt

Svar på tråden Era godaste recept på Ris a la Malta