• SkönaGG

Kan bäbis få magknip av pepparkaka vid amning?

Jag har en tjej på 10 veckor som igårkväll hade jobbig magknip.
    Då hon inte brukar ha det så antar jag att det beror på något jag ätit.
    Det ända jag kan komma på att jag ätit som jag inte brukar var ca 10 pepparkakor på eftermiddagen.
    Kan det ha varit dom? Någon som vet vad man mer ska undvika?

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • Svar på tråden Kan bäbis få magknip av pepparkaka vid amning?
  • Henrik31

Det var samma för vår dotter.

• Sasson

Ja, pepparkakor är ju rätt starkt så det kan säkert spela in. En del vuxna får ju magknip av pepparkakor har jag hört.

• fanny20

Japp, min son var någe mindre men kunde räkna ut att magknipen kom från pepparkakorna så ta det lugnt med dem. Hade tur och han hade inte så mycke magknip därför kunde man lista ut det efter vad man ätit själv.

• SkönaGG

Tack då ska jag undvika äta det den här julen. Trist men man vill ju inte den lilla ska lida för att jag ska få äta pepparkaka.

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • bara lilla jag

du drack inte kaffe sammtidigt då för min lillkille är väldigt känslig för kaffe...

• Yrslan

Absolut, det är jag övertygad om. Tål inte pepparkakor själv heller...

• Siili

Å så det kan påverka? Min lillkille brukar ha lite ont i magen, men i natt var det extremt. Det enda annorlunda jag också kan komma på som jag har ätit är pepparkakor. Skönt att fl finns ibland.

• MissFortune

Min dotter fick magknip när jag hade ätit pepparkakor men jag hittade en annan kaka som är precis lika god om inte godare.
    Dom heter Annas kakor och finns med Choklad vanilj, mocka, apelsin choklad, är inte mycket choklad i! Dom är lika tunna som pepparkakor och är av samma tillverkare. Dom står bland pepparkakorna i hyllan. Supergoda! Prova dom så får ni ändå en god jul.

Svar på tråden Kan bäbis få magknip av pepparkaka vid amning?