• Anonym (Äntligen)

Jag fick årets bästa julklapp av NORDEA!!

Har äntligen fått ett lån hos Nordea så jag kan lösa alla andra smålån och krediter
    Nu kommer jag spara 3000.- i månaden och det är såååå härligt!!!

Tack Nordea!!

• Svar på tråden Jag fick årets bästa julklapp av NORDEA!!
  • Anonym (N-jobbare)

Är glad för att "mitt" företag kunnat hjälpa dig. (hoppas chefen ser att jag är en lojal medarbetare)

• Anonym (Äntligen)

Tack

• Anonym (NORD)

Anonym (Äntligen) skrev 2007-12-14 12:04:12 följande:

Har äntligen fått ett lån hos Nordea så jag kan lösa alla andra smålån och krediter Nu kommer jag spara 3000.- i månaden och det är såååå härligt!!!Tack Nordea!!
    jag vet de är helt kanon!!!
    jag fick ett lån på 10.000 fast jag har lååg inkomst (under tiotusen brutto)
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (NORD) skrev 2007-12-14 20:47:11 följande:
    Anonym (Äntligen) skrev 2007-12-14 12:04:12 följande: jag vet de är helt kanon!!!jag fick ett lån på 10.000 fast jag har lååg inkomst (under tiotusen brutto)
    Ojda, ja dom ville inte ge mig heller först men bestämde sig för det sen då dom gillade mig
  • Anonym

kan man ta lån på nordea till hus om man har en inkomst på 194000kr per år (föreskatt)och inga betalnings anmärkningar??
    finns det något hopp?? vi längtar efter hus!!

• Anonym (Äntligen)
    Anonym skrev 2007-12-15 12:42:13 följande:
    kan man ta lån på nordea till hus om man har en inkomst på 194000kr per år (föreskatt)och inga betalnings anmärkningar??finns det något hopp?? vi längtar efter hus!!
    Tror inte det, men prova!
  • Anonym

okej vad är det som fattas då?? mer inkomst eller?? hur mycket tro??

• Anonym (Äntligen)
    Anonym skrev 2007-12-15 19:50:46 följande:
    Jag fick lån på ca 210.000.- och har en inkomst på ca 210.000.- per år!
    (samma summa )
  • Anonym (kanske!)

Först ts - grattis! Härlig julklapp

Anonym skrev 2007-12-15 12:42:13 följande:
    kan man ta lån på nordea till hus om man har en inkomst på 194000kr per år (föreskatt)och inga betalnings anmärkningar??finns det något hopp?? vi längtar efter hus!!
    Det beror på vilken typ av anställning du har
    Och om ni båda har anställning.
    Fast anställning = Kanske, troligtvis skulle jag säga.
    Det beror på om ni har några andra lån sedan tidigare,
    och vad ni har nu, och vad ni kommer att ha, för övriga löpande avgifter.
    Och så beror det såklart på hur mycket ni behöver låna, dvs hur dyrt hus ni vill köpa.

Vi har bägge fast anställning på ca 250.000 var/år (brutto) och vi skulle utan problem få låna (utan topplån) ca 2 mille på Swedbank.

Hos dom flesta banker kan man på några minuter ansöka om "lånelöfte" via deras internetbank. Där får man fylla i alla uppgifter och får besked på ifall man får låna eller inte.
  • Anonym

Grattis!
    Önskar vårat Nordea kunde vara lika snälla...vi får inte ta lån pga av att jag har en futtig betalningsanmärkning som jag kunde undvikit om kronofogden gett mig 2 extradagara!
    Nu har vi bott i vårt hus sen i somras o inte varit sen med en räkning, sambon e superekonomisk o aldrig varit sen med ngn...men jag e tydligen en jätterisk

• Anonym

Anonym (kanske!) skrev 2007-12-15 19:59:21 följande:

Först ts - grattis! Härlig julklapp Det beror på vilken typ av anställning du harOch om ni båda har anställning.Fast anställning = Kanske, troligtvis skulle jag säga.Det beror på om ni har några andra lån sedan tidigare,och vad ni har nu, och vad ni kommer att ha, för övriga löpande avgifter.Och så beror det såklart på hur mycket ni behöver låna, dvs hur dyrt hus ni vill köpa.Vi har bägge fast anställning på ca 250.000 var/år (brutto) och vi skulle utan problem få låna (utan topplån) ca 2 mille på Swedbank.Hos dom flesta banker kan man på några minuter ansöka om "lånelöfte" via deras internetbank. Där får man fylla i alla uppgifter och får besked på ifall man får låna eller inte.
    min man har fast och en garanterad anställning.
    jag söker jobb för fullt,men är arbetslös för tillfället.
    vi har ett barn inga anmärkningar som jag sa ett litet lån på 10000 från början som nu är nere på 8000, vi skulle vilja ha ett hus kring 500000kr. är det möjligt att man får ett lån på banken???
  • Litheo

Då kanske ni ska byta bank då

Jag har en inkomst på 180 000:-
    Min sambo på 240 000:-
    Ingen hade då fast jobb för 1 år sedan.
    Inga bet. anmärkningar.

Vi fick låna 1,250 000 utan problem på Swedbank!!!!

Anonym skrev 2007-12-15 19:50:46 följande:
  • Litheo

Glömde säga att vi har barn på det oxå!

• Litheo

Glömde säga att vi inte hade nga som helst andra lån och sparpengar (100 000). De kollar om man har sparpengar då det säger hur ekonomisk man är oxå lite grann.

• Anonym (kanske!)
    Anonym skrev 2007-12-15 21:13:10 följande:
    Anonym (kanske!) skrev 2007-12-15 19:59:21 följande:min man har fast och en garanterad anställning.jag söker jobb för fullt,men är arbetslös för tillfället. vi har ett barn inga anmärkningar som jag sa ett litet lån på 10000 från början som nu är nere på 8000, vi skulle vilja ha ett hus kring 500000kr. är det möjligt att man får ett lån på banken???
    Inte omöjligt skulle jag säga. Men chanserna skulle definitivt öka om även du hade anställning, iaf av någon sort.
    Ibland kan man försöka "muta" till sig lån genom att byta bank och de får en ny kund om dom beviljar ett lån (man kan tex överföra samtliga sina konton så man har allt på samma ställe ifall man får ett lån också) - och oavsett så ska man inte enbart kolla upp just "sin" bank utan fortsätta även om man fått nej på något håll. Vissa bankkontor inom en och samma bank är även mer givmilda än andra.

Sedan ökar det även möjligheten att få lån beviljat ifall man har någon som kan ställa upp som borgensman. Och ifall man själv har möjlighet/besparingar att gå in med insattsbeloppet (slippa topplånet på 10%).

Så ring och kolla, eller boka en tid för lånediskussioner.
  • Anonym (lån?)

vi fick lån när vi köpte hus på 1 miljon och då vart jag arbetslös,men min man har bra inkomst ,,,men ändå så såg de inga problem till varför vi inte skulle få lånet,,och vi fick det utan några om och men.

• Anonym

Anonym (lån?) skrev 2007-12-15 22:14:24 följande:

vi fick lån när vi köpte hus på 1 miljon och då vart jag arbetslös,men min man har bra inkomst ,,,men ändå så såg de inga problem till varför vi inte skulle få lånet,,och vi fick det utan några om och men.
    får jag bara fråga vad hans årsinkomst var?? det kankse är stor skillnad eller liten skillnad??
Svar på tråden Jag fick årets bästa julklapp av NORDEA!!