• LillaRonjaa

Huvudvärk i v.15 ??

Är gravid i v.15 och hela denna vecka har jag haft huvudvärk varje dag.. Det blir bättre när jag äter något men huvudvärken ligger alltid och smyger så den är nästan jämt där, vare sig det är mycket eller lite så är det ju jobbigt.
    2 utav dagarna har jag inte orkat upp ur sängen. Så idag stannade jag hemma. Sov lite efter en alvedon så när jag vaknade var huvudvärken nästan borta, skönt tänkte jag och reste mig upp. Precis då kom den tillbaka! Värre än värst! Blev fruktansvärt illamående så var tvungen att spy, sen åt jag lite mat och nu är huvudvärken nästan borta igen.

Är detta normalt? Finns det något som hjälper, för alvedon hjälper knappt ?

• Svar på tråden Huvudvärk i v.15 ??
  • Burmakatten

Så hade jag det med runt v 15. Tror att det är ganska vanligt.

• LillaRonjaa

Okej vad bra Eller ja inte bra men man blir ju lättad om det är vanligt och inget farligt
    Finns det något som hjälper?

• PitraPi

Jag har haft likadant, det håller i sig fortfarande och jag är i v 17. Har hört att man kan få huvudvärk av järnbrist, men det är nog bara något jag läst här på fl...

• Jenkaaa

Jag har också huvudvärk nästan hela tiden. Sprängvärk! Usch. Jag är i v.13

• LillaRonjaa

ja de är så jäkla jobbigt inte kul när man ibland inte ens orkar resa sig utan bara vill gräva ner sig i sängen..

• Adagio

Japp, jag hade det likadant. Har för mig att det satt i flera veckor, dessvärre... det var inte järnbrist för mig, det bara var där. Men det gick över till sist.

• janna25

här har ni en till som har ständigt huvudvärk.....och det sedan v 12.....vissa dagar finns den bara där andra dagar kommer jag inte upp ur sängen....

usch

• Caela

Kan även jag skriva under på det där med huvudvärk.. *suck* Har i vanliga fall migraän med jämna mellanrum, och för det har jag jättebra så piller som funkar utmärkt.. Men, av förklarliga skäl så är de inte så lyckade att ta för tillfället. Och Alvedon..hmph.. ja, de hjälper ju ytterst lite och mycket sällan.. Är i v 19 nu och har haft huvudvärk till och från hela grav. så här långt. Mycket för min del beror på undermedvetna spänningar och nervositet om allt ska gå bra (pga tidigare MA)så jag går och blir masserad varannan vecka och då brukar man iaf vara bra i några dagar efteråt.

Svar på tråden Huvudvärk i v.15 ??