• Anonym

Vad betyder ej påvisbart?

Om man gjort ett graviditetstest och får svaret att det ej är påvisbart, visst betyder väl det att man ej är gravid?

• Svar på tråden Vad betyder ej påvisbart?
  • SIN74

Det låter logiskt, men är det för tidigt för att testa? Kanske testa igen om några dagar?

• Maggis

Ja, det gör det.
    Att något är påvisbart betyder just det; att det går att påvisa huruvida man är något eller ej. Om man tar tempen och har 39.3 så har termometern påvisat att man har feber, till exempel.

//Maggis
  • MissSummer

jag tycker det låter som att det inte går att påvisa, att det är något fel på testet.

• Maggis
    SIN74 skrev 2007-12-14 16:42:16 följande:
    Det låter logiskt, men är det för tidigt för att testa? Kanske testa igen om några dagar?
    Så kan det naturligtvis vara också. Om du testat så tidigt att hcg inte går att se i urin än.
    //Maggis
  • Anonym

Har använt preventilmedel så borde inte vara gravid, men har mått dåligt ett tag, så gjorde därför testet iaf, och fick då detta svar.

• Maggis
    Anonym skrev 2007-12-14 16:45:21 följande:
    Har använt preventilmedel så borde inte vara gravid, men har mått dåligt ett tag, så gjorde därför testet iaf, och fick då detta svar.
    Digitalt test? Vad står det i instruktionerna då? Tänkte om ordalydelsen förklaras där?
    //Maggis
  • Anonym
    Maggis skrev 2007-12-14 16:46:22 följande:
    Digitalt test? Vad står det i instruktionerna då? Tänkte om ordalydelsen förklaras där?
    Urinprov på vårdcentralen.När jag ändå var där och tog en massa andra prover, så tog de även ett urinprov på en gång
  • MiisPiis

Det låter ju som att något gått fel vid testet, ungefär som att det på vissa stickor ej kommer upp något konstrollstreck, när det blivit fel.

• Maggis
    Anonym skrev 2007-12-14 16:47:26 följande:
    Urinprov på vårdcentralen.När jag ändå var där och tog en massa andra prover, så tog de även ett urinprov på en gång

Okej! Ja, då gissar jag helt enkelt att de inte påvisat hcg i urinen.

Så står det nämligen ibland på provsvar som vi får när vi letar efter specifika ämnen eller hormoner.

//Maggis
  • Anonym
    Maggis skrev 2007-12-14 16:49:30 följande:
    Okej! Ja, då gissar jag helt enkelt att de inte påvisat hcg i urinen.
    Så står det nämligen ibland på provsvar som vi får när vi letar efter specifika ämnen eller hormoner.
    Okej då hoppas jag att det är så! :)
    Tack
Svar på tråden Vad betyder ej påvisbart?