• Minea122

Progesteron sprutor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 19:51:23:
    Hejsan

Jag skall under denna ruvningen använda progesteron sprutor och undrar om det finns någon där ute som har erfarenhet av detta. Hur upplevde ni sprutorna i förhållande till vaggisarna?

Vilka biverkningar har sprutorna?

Lyckades ni ge er sprutorna eller var maken/killen inblandad?

Hej.

• Svar på tråden Progesteron sprutor
  • Längtan01

Hej!

Jag hade sprutorna på vårat sista ivf försök, och ser bara POSETIVT på dom!........är hundra på att det va tack vare dom som våra små änglar stannade kvar denna gången
    Jag fick tjata till mig dessa sprutor, och enligt dom så ska det inte vara någon skillnad på dom eller vagissar! Men jag kontrade med varför det finns då sprutor om det inte är skillnad! Och vipps så fick jag sprutor i stället
    Nackdelen med dessa va ju att dom tas ju intramuskulert, och måste då tas av en sköterska! Men jag fixade det, så sjuksköterskan på företaget fixade det, och jourcentralen hjälpte mig på helgerna
    LYCKA till, jag håller tummarna för er!

• Minea122

Tack för ditt svar.

I vårt fall är det min man som sticker mig (känns jobbigt att ej ha kontrollen).

Jag vill gärna fråga dig om du hade några biverkningar pga sprutorna?

Bipacksedeln är skriven på tyska :(

Jag blir som en drogad zombie efter sprutan och vill bara sova... finns det något samband eller beror det på att jag är jätteförkyld?

Hej

• Minea122

p.s grattis till tvillingarna. När är det dags?

• HoppetKärleken

Hur ofta ska man ta dessa sprutor? Jag fick ovitrelle spruta som extra skjuts förra ruvningsperioden vart tredje dag tog jag dem men tyvärr hjälpte det inte. Skulle gärna prova progestron sprutor.

Kram på er!

• Minea122

Sprutorna tar man 2 ggr per dan istället för vaggisarna.

• Längtan01

Hej igen!

Jag tog en spruta om dagen fram tills test dagen! Sedan krävde jag att få sprutor i en vecka till efter det.
    Men sedan hade jag vaggisar, som jag tog som vanligt fram till jag va i vecka 7 tror jag
    Och det kom två små änglar som idag är 3 år gamla redan!

Och nu är jag sååååå sugen på ett syskon, så vi får se om det blir något frys försök här efter jul!!

• HoppetKärleken

Längtan01: fick du åka och ta dem hos en sjuksköterska eller tog du dem hemma.

Lite nyfiken hur många färsk försök och frys gjorde du innan du lyckades? Behöver hopp då jag själv gjort många försök men endast "berikats" med två missfall.

• Längtan01

Hej igen!

Jag fick gå till en sjuksköterka att göra det, efter som man tar den intramusklert på rumpan!

Vi gjorde 6 försök, därav 3 färska och 3 frys.
    + efter första försöket, men tyvärr MF.
    Och sedan på vårat andra färska, fick jag ingen återförening pga överstimulerin Men vi fick då 6 ägg till frysen som vi andvände under hösten -03 utan resultat.
    Sedan gjorde vi ett nytt färskt i februari, och lyckades då med våra små änglar
    Har även lyckats bli gravid 2 gånger naturlig, men fått MF då med!

Lycka till!

Svar på tråden Progesteron sprutor