• stenfalk

Billig frisör i Uppsala

Jag är i akut behov av att klippa mig, och som nyinflyttad i Uppsala har jag ingen aning om vart jag skall gå. Jag söker en billig frisör. Gärna bra också, men jag vet ju att det sällan rimmar och billig är prioriterat.
    Någon som har något tips?

• Svar på tråden Billig frisör i Uppsala
  • Änglatuss
    stenfalk skrev 2007-12-15 09:47:33 följande:
    Jag är i akut behov av att klippa mig, och som nyinflyttad i Uppsala har jag ingen aning om vart jag skall gå. Jag söker en billig frisör. Gärna bra också, men jag vet ju att det sällan rimmar och billig är prioriterat.Någon som har något tips?
    tar du dig till tierp kan du klippa dig för 200 kr
  • stenfalk

Helst max 200, men det kanske är omöjligt?

• stenfalk
    Änglatuss skrev 2007-12-15 09:51:07 följande:
    tar du dig till tierp kan du klippa dig för 200 kr
    Det är lite långt att cykla till Tierp :-P
  • PernillaWaxin

Oj hos en frisör i Uppsala tyvärr svårt att hita en bra om det inte är en duktig frisör som gör det svart.

• stenfalk
    PernillaWaxin skrev 2007-12-15 09:52:35 följande:
    Oj hos en frisör i Uppsala tyvärr svårt att hita en bra om det inte är en duktig frisör som gör det svart.
    Jo, jag förstår ju det.
    Fast när jag bodde i Göteborg gick jag hos en som tog 140 med studentrabatt. De var väl inga stjärnfrisörer, men jag var alltid nöjd. Och jag levde i alla fall i tron att det var vitt.
    Så har du tips på några som inte är så bra men billiga så tas de också tacksamt emot.
  • Änglatuss
    stenfalk skrev 2007-12-15 09:52:06 följande:
    Det är lite långt att cykla till Tierp :-P
    hehe det är ju det och tåget kostar ju massor också så det är nog billigare och klippa sig i ua.. *hehe*
  • k a t t a

Det finns en "frisör" på Vaksalagatan som kostar under 200 kronor. Ligger Strax norr om Vaksala Torg, ungefär vid Torkelsgatan tror jag. Stället heter La Roy eller Le Roy eller så, och min moster brukar klippa sig där och säger att det oftast blir ganska bra och hon är därmed nöjd med tanke på priset :)
    Sen tänker jag på Hairmony som ligger på Kungsgatan, där tror jag iofs att det kan kostan runt 250 men det är ändå budgetklippning här i stan.

Svar på tråden Billig frisör i Uppsala