• luckysun

Hjälp! Åt gröt med kanel på igår som jag strödde på.

Hjälp! Åt gröt med kanel på igår som jag strödde på.

Men så har det visat sig att förr i tiden åt kvinnorna kanel för att få igång förlossningen...

Hjälp! Är bara i v.9.

• Svar på tråden Hjälp! Åt gröt med kanel på igår som jag strödde på.
  • Lucky Little Me

det e nog lugnt, jag har ätit massa kanel under min graviditet då jag typ e beroende av kanelbullar å d har int hänt mej nå, kanel är nog ungefär som saffran, om man äter typ 1kg på en gång kan d va skadligt, men du borde kunna söka info om det på nätet.

• Annamaja

det är ingen fara med det. Äter gröt, peppar kakor, och kanel bullar varje dag (blir en del kanel) och jag är i v. 37 det är inget man behöver vara rädd för.

• VIXIE

Ingen fara med så lite men du ska undvika kanel,enbär,rosmarin i form av eteriska oljor.

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • Lola Jämtland

Det som är direkt skadligt för foster står på Livsmedelsverkets sida!
    O där står inte kanel med! Det står nog inte en endaste krydda!

//Snart är det jul igen!
  • Vonkan84
    luckysun skrev 2007-12-15 10:44:38 följande:
    Hjälp! Åt gröt med kanel på igår som jag strödde på. Men så har det visat sig att förr i tiden åt kvinnorna kanel för att få igång förlossningen...Hjälp! Är bara i v.9.
    KANEL ÄR INTE FARLIGT!!!!!!!!!!
    *3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • Vonkan84

Jag äter kanel varje morgon till min morron gröt och inte har det startat någon förlossning för mig iaf, är i vecka 33.

• Eisa

Jag har typ 1 cm tjockt lager kanel på min risgrynsgröt och jag är då oförlöst

• Vonkan84
    Eisa skrev 2007-12-15 12:47:09 följande:
    Jag har typ 1 cm tjockt lager kanel på min risgrynsgröt och jag är då oförlöst
  • Nadjis

Kanel?? Men det är väl ingen fara att äta kanel? Jag gör som Lola, slår ett slag för slv.se

Svar på tråden Hjälp! Åt gröt med kanel på igår som jag strödde på.