• Lina Jansson

akrylnaglar

hejsan! jag har precis börjat hållt på med akryl... just nu tränar jag på mina egna naglar.. har ni några enkla små tips??
    sen undrar jag varför matrialet gulnar efter någon dag på nageln.... vad tror ni..
    Tacksam för svar...

• Svar på tråden akrylnaglar
  • 1 och 1 är 3

Jag bygger naglar men inte själv... Hon som gör dom på mej säjer att de finns inget svårare än att göra på sej själv.. har du itne kompisar du kan träna på? de e myke enklare att lära sej då. Just akryl e ju de svåraste materialet att bygga med.

Kram och Lycka till!

• QiTaS

Jag ska börja min kurs inom kort, fast med gel. Vad fick dig att gå akryl? Jag tvekade en hel del men kom till sist fram till gel. Vilken kurs gick du?

• 1 och 1 är 3

Man kan bygga m ett material som heter EXTREME oxå.. Som akrylen fast inte dom starka vätskorna, så sprayar man på naglen för att den ska stelna. å Mycke billigare

Inget ni funderat på?

• Lina Jansson

ne jag vet inte varför jag valde akryl... men resultatet blir jätte bra och jag e jätte nöjd... tror dock att resultatet blir bättre med gele.. men jag har märkt att nageln matrealet gulnar på nageln efter någon dag.. inget ni vet något om??
    jag har inte gått någon kurs utan håller på själv bara...

• QiTaS
    Lina Jansson skrev 2007-12-15 11:48:56 följande:
    ne jag vet inte varför jag valde akryl... men resultatet blir jätte bra och jag e jätte nöjd... tror dock att resultatet blir bättre med gele.. men jag har märkt att nageln matrealet gulnar på nageln efter någon dag.. inget ni vet något om??jag har inte gått någon kurs utan håller på själv bara...
    Kanske kan va så att du har för mycket vätska, nu gissar jag bara men ring annars till en salong å kolla läget lite.
  • 1 och 1 är 3
    Lina Jansson skrev 2007-12-15 11:48:56 följande:
    ne jag vet inte varför jag valde akryl... men resultatet blir jätte bra och jag e jätte nöjd... tror dock att resultatet blir bättre med gele.. men jag har märkt att nageln matrealet gulnar på nageln efter någon dag.. inget ni vet något om??jag har inte gått någon kurs utan håller på själv bara...
    Ingen aning.. men mina gulnar itne alls....
  • 1 och 1 är 3
    Lina Jansson skrev 2007-12-15 12:08:56 följande:
    oki.. vet ni om dom som håller på med akryl använder någon speciell vätska över??
    Inte på mej iaf.. hon bygger m vätska å pulver... sen filar hon och lackar
  • nattis82

Gör naglar i akryl och vet att en gammal/sliten pensel och solning (ute el solarium) kan göra naglarna gula.
    Provade ett annat överlack än vad jag brukar använda och naglarna blev gula efter typ två dagar... annars vet jag inte. Lycka till!

• Spectacular

om materialet gulnar med eller utan solning tyder på att materialet inte är speciellt bra.

• Minikonstapeln

Halloj! vart köper ni era nagelprylar?
    Tycker sånt är skit skoj och skulle vilja pyssla lite själv å på vänner!
    Kram kram

• Preciosa

De ska inte bli gula, en gång när jag gjorde de i thailand blev de hula, kanska var solen och bad, jag vet inte, när jag har gjort här i sverige och i dominikanska har de aldrig blivit gula, det måste ha att göra med vilken sorts acryl man använder...?

Saknar min Leo...
  • Preciosa

ja jag undrar åxå vart man köper produkter utan att handla på ett företag, alla hemsidor jag har besökt måste man vara egen företagare för att kunna beställa...

Saknar min Leo...
  • Lina Jansson

oj va tråkigt.. de kanske e så att materialet är dåligt.. va tråkigt... har dock sett att de blir bättre resultat om man använder mer pulver så de blir mer koncentrerat... kan de bero på de me??

ni som har använt både akryl och gelé.. vad rekomenderar ni??
    själv tycker jag att gelén blir bättre resultat.. vad har ni för erfarenheter??

Svar på tråden akrylnaglar