• Tis

Vi som gjort IVF med BF maj-juni del 2

Förra tråden är ju stängd så jag startar en ny här. Hur mår ni alla? Vi väntar på stora UL som är den 27/12.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-18 12:07:39:
    Tilläggs kommentar; här är trådstarten www.familjeliv.se/Forum-7-139/m24741881.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 09:23:34:
    Lägger till datumtråden här, kolla att den är aktuell

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 09:23:52:
    /www.familjeliv.se/Forum-7-139/m25344245.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 09:24:28:
    hmm... www.familjeliv.se/Forum-7-139/m25344245.html

• Svar på tråden Vi som gjort IVF med BF maj-juni del 2
  • coerulea

Hej, vad bra att du startat upp en ny tråd!
    Pyret mår nog bra, jag har däremot varit sjuk i snart en vecka. Ont i halsen och feber. Fast inte så hög feber att det bör vara skadligt. Jag är jätterädd att barnet ska få det för varmt där inne.
    Vi skulle också varit på UL den 27e, men eftersom vi är bortresta så var vi tvugna att skjuta på det till den 3 januari istället. Det ska bli jättespännande! Och läskigt! Tänk om de hittar något fel...

• Glittran

Nu har jag också hittat hit!

Förra helgen tog magen fart (v16+5). Fick akutinköpa ett par mammajeans efter jobbet i måndags. Jag har inte vågat köpa på mig kläder i förväg - trodde att de kanske inte skulle behövas förrän efter jul. Samtidigt kom ett så skönt lugn - det kändes mycket mindre oroligt.

Fast nu har jag börjat bli lite orolig igen - nervös inför UL på onsdag. Är då i 18+0. Funderar på om det är bebisen jag känner ibland i magen eller tarmrörelser etc.

Hoppas allt är bra med alla andra och hoppas alla hittar till den nya tråden.

• sthlmskatten

Hej!
    Tis: bra initiativ med en ny tråd!

Jag mår faktiskt bara bra nu. Inte alls lika orolig längre men helt orofri är jag inte. Nu är det ulj man e lite nervös inför.Alltid e det nåt man oroar sig för.
    Känner igen mig Glittran det här med magen. Min mage tog fick oxå fart helt plötsligt för någon v sen. Från nästan ingenting till att jag helt plötsligt börjat få lite blickar och leenden mot magen från omgivningen.
    Har lagt upp några bilder "hos mig". Börjar bli akut med mammakläder nu. Har bara ett par vanliga byxor som jag kan ha nu, så i veckan blir det akutshopping.

Coerulea: Alvedon är bra som febernedsättande. Helt ok att använda den vid graviditet enligt FASS. Krya på dig!

äntligen
  • Fruttan

Aha, är det här ni är!? Nu har jag hittat hit också.

Jag har börjat känna lite sprattel nu! Det är så häftigt. Vi hade lite dramatik i förra veckan då jag plötsligt fick en blödning. Paniken infann sig såklart... Vi åkte in och fick då se att allt var ok. Det var full fart på bebben därinne I samband med det så hjälpte dom mig att känna livmodern och visa exakt var jag skulle känna efter rörelser. Så nu vet jag att det inte är tarmarna jag känner när det bubblar på "rätt" ställe.

Trots det är jag också lite nervös för UL den 28 december. De gjorde ju ingen grundlig koll på bebis när vi var på akuten direkt.

coeruela - jobbigt att du varit sjuk så länge. Hoppas det ger sig snart!

kram alla!

• sessan h

Hej,

Här är en som inte var med i den gamla tråden, hoppas att det är ok att jag är med här? Har gjort ett antal IVF-försök och lyckades 4:e gången. Är nu i v. 18.

Sessanh

• Arrax

Hej på er.

Jag var på UL i Fredags. Och oj vad roligt det var.
    Bebben levde rullan där inne och det känns så konstigt att det är i min magen den finns.

Tyvärr så hittade barnmorskan också ett myom i livmodern, men hon sa att den inte var så stor så den skulle kunna göra någon skada. Men jag blir ju lite orolig, kommer den växa? Finns det risk för MF? Det är många frågor jag inte fick för mig att fråga. Jag får ta det när jag ska på MVC nästa gång.

Kram på er allihop

(¯`°?.¸ ♥ BF 14 Maj ♥ ¸.?°´¯)
  • sessan h

Glittran; lägger in mig i listan!

• coerulea

Äntligen börjar halsen och hostan ge med sig. Jag läste någonstans att det kan ta längre tid att bli frisk om man är gravid, det verkar i alla fall stämma på mig. Imorgon ska jag jobba igen och det känns faktiskt jätteskönt att få komma ut ur lägenheten. Tack också för era stöttande ord.

Arrax- Kul att allt verkar bra med bebisen, men tråkigt att höra om myomet. Hur bildas ett sådant? Och varför?

Svar på tråden Vi som gjort IVF med BF maj-juni del 2