• Analoga

Var köpa färdiga mandelmusslor? (skalen)

Någon som vet var man kan köpa färdiga mandelmusslor, skalen alltså, som man sedan kan fylla med valfri fyllning?  Jag har bara hittat skal som man gör förrätter på, alltså fyller med matiga saker.

• Svar på tråden Var köpa färdiga mandelmusslor? (skalen)
  • Lola Jämtland

Skal?
    Mandelmusslor är ju kakor.....
    De går ju inte att fylla?

//Snart är det jul igen!
  • jmmm

vi brukar köpa mandelmusslor på bageriet, jag misstänker att de e musslor du e ute efte. jag brukar fylla med grädde o jordgubbssylt

• Analoga
    Lola Jämtland skrev 2007-12-15 12:22:55 följande:
    Skal?Mandelmusslor är ju kakor.....De går ju inte att fylla?
    Jo, men jag läste i ett nummer av mama förra julen om Filippa Reinfeldt. För henne var det traditon med mandelmusslor till julen. Hon brukade köpa färdiga "skal" som hon fyllde med tex grädde och bär i. Det såg så jäkla gott ut!
  • Analoga
    jmmm skrev 2007-12-15 12:25:10 följande:
    vi brukar köpa mandelmusslor på bageriet, jag misstänker att de e musslor du e ute efte. jag brukar fylla med grädde o jordgubbssylt
    Ja, ja precis! Det är såna jag menar! Så de har det på bagerier, då ska jag genast ringa och fråga!
  • Lola Jämtland
    Analoga skrev 2007-12-15 12:26:30 följande:
    Jo, men jag läste i ett nummer av mama förra julen om Filippa Reinfeldt. För henne var det traditon med mandelmusslor till julen. Hon brukade köpa färdiga "skal" som hon fyllde med tex grädde och bär i. Det såg så jäkla gott ut!
    Hm...jag förstår inte hur de ska kunnas fyllas....
    //Snart är det jul igen!
  • Analoga
    Lola Jämtland skrev 2007-12-15 12:27:37 följande:
    Hm...jag förstår inte hur de ska kunnas fyllas....
    Jo, men de är bakade som en liten "skål" eller vad jag ska säga. Där lägger du i grädde och bär. Har nyss ringt bageriet och de hade såna skal av mördeg som man själv kan fylla
  • Lola Jämtland
    Analoga skrev 2007-12-15 12:32:11 följande:
    Jo, men de är bakade som en liten "skål" eller vad jag ska säga. Där lägger du i grädde och bär. Har nyss ringt bageriet och de hade såna skal av mördeg som man själv kan fylla
    Min mamma bakade alltid såna till jul men några gropar blev det aldrig i de.......
    //Snart är det jul igen!
  • Analoga
    Lola Jämtland skrev 2007-12-15 12:33:51 följande:
    Min mamma bakade alltid såna till jul men några gropar blev det aldrig i de.......
    Men det finns nog olika sorter då, för bageriet hade just såna som jag menar §
  • Analoga
    Lola Jämtland skrev 2007-12-15 12:33:51 följande:
    http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www3.arla.se/Images/RecipeImages_270/15047.jpg&imgrefurl=http://www3.arla.se/Default____17653.aspx%3FRecipeID%3D15047&h=170&w=270&sz=10&hl=sv&start=8&um=1&tbnid=6j3zizS0Fns6eM:&tbnh=71&tbnw=113&prev=/images%3Fq%3Dmandelmusslor%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN

Titta in på ovanstående länk så får du se hur de ser ut!
  • Analoga

Lola: den länken blev ju helknas Fundersam     men gå in på arla.se och under "sök recept" så söker du "mandelmusslor" , då får du se bilden på mandelmusslor fyllda med grädde och sylt.

Svar på tråden Var köpa färdiga mandelmusslor? (skalen)