• A plus H blir W

Lergigan comp, hur ofta?

Hur ofta tar ni Lergigan comp? Det står ju att man ska ta 1-2 gånger om dagen på burken, men när min man var på MVC för att hämta ut några att prova innan vi fick på recept säger han att barnmorskan sa att man kunde ta 3-4 gånger på dygnet. När jag har provat att ta två gånger tycker inte jag att det räcker för att täcka upp ett "kräk"fritt dygn. Hur ofta tar ni andra?

• Svar på tråden Lergigan comp, hur ofta?
  • Älskade vovvsing

på min burk står det 3-4 ggr/dygn.. Jag tar 3-4 st under DAGEN, sen tar jag en postafen till natten som räcker i 12 timmar... Bm har sagt att det är HELT ok..

trött på höst och vinter... =( -redan!
  • Älskade vovvsing

fast mitt dygn blir inte ett dugg kräkfritt för det, jag spyr 1-3 ggr par dag ändå... Gråter

• Linnea och Vilma

Jag tog tre gånger om dagen! kl. 8, 14 och 20 varje dag, min läkare sa att dom helst ska tas samma tidpunkt varje dag..

• A plus H blir W

För mig varierar det, vissa dagar har gått utan att jag kräks alls, för att sen komma dagar när jag är däckad å bara kräks... Är sjukskriven, klarar knappt att hålla mig ur sängen hemma, krafterna tryter och jag orkar ingenting. Hunden e döless på mig, bara husse som går ut, och när han jobbar är hunden lite rastlös å tycker matte e knasig som inte gör nåt...

• Älskade vovvsing

åh, det är inge vidare!!! Själv är jag hemma med en 1½ åring! Ingen höjdare det heller, har SÅ dåligt samvete för hans skull!

Neas: Jag fick lregiganen genom bm, kanske hjälper bättre om man tar dem samma tid varje dag? Äter ni alltid när ni tar dem ? Ska väl tas till mat och så är illamående och kräkningar vanliga biverkningar och jag får oftast inte i mig så mkt innan kvällen s det känns som att det ena tar ut det andra lixom!

• Linnea och Vilma

Älskade vovvsing:
    Jag skulle råda dig till och prova ta medicinen samma tider varje dag, det hjälpte iallafall för mig.. Jag har slutat äta den nu,eftersom illamåendet äntligen har gett sig! Men ta en tablett ca 30 min innan du ska äta,då har den hunnit värka i kroppen och då känns det lättare och äta också

• Älskade vovvsing

ok, jag ska prova att ta dem samma tid!

Förlåt Tyras att jag tog över din tråd lite!

Svar på tråden Lergigan comp, hur ofta?