Tandkött som blöder.
Måste fråga om det är fler som tandkött blöder för när man borstar tänderna?
För mig blöder det jämt på samma ställen.
Varför?
Ska man ringa tandis?
Måste fråga om det är fler som tandkött blöder för när man borstar tänderna?
För mig blöder det jämt på samma ställen.
Varför?
Ska man ringa tandis?
För mig började d blöda i typ vecka 14 eller nåt... Ingen fara tror jag... Har hört att tandköttet är mjukare när man är gravid.
jag blöde fram till v 20 eller nat det bara borsta mer det inte farligt.
Låter bra, att det inte är farligt.
Undrade nästan om jag började att få hål-
Hej,
Ville bara ge dig ett bra tips. Det finns en tandkräm som heter Zendium, den finns att köpa på de flesta mataffärerna. Den är verkligen toppen och har hjälpt mig med dessa problem. Den är väldigt bra för både tandkött och tänder och jag fick tipset av min tandläkare när jag hade samma problem som du, lättblödande och väldigt rött tandkött, testa ! Lycka till och kram på dej.
Ska kolla efter det nästa gång jag är och handlar!
har kanske inte egentligen med saken att göra men det sägs att om man blöder mycket i tandköttet så väntar man en flicka :)
Ha en bra dag ;)
Det har jag inte hört, men det ska bli himmla spännade om det stämmer
Tandköttet blir mer känsligt när man är gravid och man får därför lättare inflammationer. Det är därför ännu viktigare att man använder tandtråd varje dag så att man kan få bort inflammationen.
Kan man känna om tandköttet är inflammerat?
Ont gör det någ...
Jag har en tunn metall tråd bakom mina tänder så tandtråd är inte så passande, kommer inte riktigt intill.
Jag har haft samma sak och jag är bara i v6. Jag har också metalltråd bakom mina tänder så man inte kan göra tandtråd men jag köpte jättemjuka tandborstar och så köpte jag Corsodyl på apoteket. Det är "munskölj" som är bakteriedödande. Det tog bara några dagar så var jag bättre! Lycka till!
Mitt tandkött bloder också, tänk om det stämmer det där med tjej.
Ska prova alla tips!
/ Nalla
När man blöder i tandköttet och sedan då blodet sprider sig i munnen, då man ej upptäckt att det börjat att blöda.
Kan det smittas till andra ställen i munnen oxå?
Skulle kanske testa det där med Corsodyl.
Det är helt normalt att tanköttet blöder när man är gravid.. =) Handlar om hormonrubbningarna tror jag..
Mitt tandkött blödde jättemycket när jag var gravid. Det var jättekänsligt när man borstade tänderna. Men det gick över när hon var född.
Bebis05 och Nallatall: stämde på mig iallafall. Mitt tandkött blödde jättemycket och jag fick en tjej.