• bebben Elias mamma

Hur länge varar laserskrivare???

Hej, vi har en laserskrivare och det är ju inget bläck i den, utan något som fanns med när vi fick den, som jag förstått det rätt så tar det slut (lasern) och man köper nått till för ca 600 kr? Vet någon hur länge de brukar vara och vad det är man köper till?

Vi har fått den och är otekniska till tusen

• Svar på tråden Hur länge varar laserskrivare???
  • LillTållon

alltså i laser skrivare så finns inget bläck! Utom det är i pulver form i kasetterna! Man märker nog när färgen tar slut! Då skriver den inget mera! Och så borde nog datorn börja varna när det blir lite! Du kan gå till en data affär pch säga vad du vill ha! Dom vet noG!
    Lycka Till!:)

• jassikan

Olika toner håller olika länge, och det beror ju också på hur mkt ni skriver ut. När pulvret tar slut syns det på urskrifterna. Då behöver du köpa en ny toner.
    Kolla bara vad skrivaren heter och modellnummer så ska du nog kunna få tag i en ny.

Vi brukar beställa på nätet för att slippa leta som tokar efter toner till just vår laserskrivare.

Finns flera ställen som säljer, men här köpte jag nu i höst:
    www.print-it.nu/

• bebben Elias mamma

Jassikan: Om man beställer från den sidan, kommer de med instruktioner då med bilder, hur man ska byta den, jag vet inte ens var detta pulvret sitter?

• jassikan

Tror inte det finns några direkta instruktioner, det hänger nog på om tillverkaren valt att lägga med några i förpackningen eller ej. Det är nog inget butiken påverkar.

Vi har inga instruktioner till våra toner.
    Men pulvret finns inuti en behållare/kassett och den kan inte tas ut/sättas i på mer än ett sätt.

På något sätt kan du öppna din skrivare och plocka ut behållaren/kassetten. Hur och vart beror helt på vilken skrivare du har. Så leta efter en lucka/knappar/hakar eller något liknande.
    När du får ut kassetten borde du även kunna se ett artikelnummer på den. Med hjälp av numret kan du också avgöra vilken toner du ska köpa.

• Dex

När utskrifterna börjar bli lite bleka pga att tonern börjar ta slut kan man ta ut patronen och skaka den lite, sen funkar den bra ganska länge till. Detta kan man upprepa ett antal gånger innan det är dax att byta till ny toner.

• Fusion

man slutar aldrig förvånas över lite dumma frågor,,,

Ja du skriver du ut ett A4 i veckan med lite text håller det jättelänge.
    skriver du ut 15 A4 med text om dagen håller det mindre tid..

Ungefär lika lätt att svara på som ,
    jag har 1 lite mjölk hur länge räcker det?
    eller jag har en limpa bröd när är det dags att köpa en ny ?

bebben Elias mamma skrev 2007-12-15 13:43:28 följande:

Vet någon hur länge de brukar vara.
  • Meria

Vi köpte en laserskrivare för inte så länge sen. Där sa de att den patronen som sitter i räcker till ca 500 utskrifter, sen får man köpa en ny som då varar ungefär 2000 utskrifter.

Jag håller inte direkt räkningen, så jag kör istället på att se när bläcket börjar blekna på utskrifterna Nu såg jag att man då ska skaka patronen, lär sig nåt nytt

♥ Loketok 061224 ♥
Svar på tråden Hur länge varar laserskrivare???