• Zionezze

Fryst färdigmat?

Hejhej! Blev lite konfunderad när jag läste livsmedelsverkets lista över mat som inte är bra. Man ska ju inte äta färdigförpackad mat som inte är upphettade. Men alla dessa djupfrysta färdigrätter man kör i micron i 5 min, hur är det med dem? Jag lever ju på dessa till lunch....

Sen funderade jag över kassler oxå, den är ju rökt, men man steker ju den innan den äts. Hur är det då??? Mycket att tänka på o lära sig så här ibörjan....

• Svar på tråden Fryst färdigmat?
  • nattfrost

sådan mat hettar man ju upp och då borde bekterierna försvinna tycker jag, man jag som jobbar på restaurang skulle verkligen inte rekommendera att ngn äter sådan mat, det är så jäkla mycket kemikalier i all typ av halvfabrikat, men jag är ingen ängel när det gäller det, jag äter allt sås gjord på pulver ibland..men tror inte att det är ngn fara om man hettar upp maten ordentligt...

• Lussekatten87

det är ju det att näringsämnena typ försvinner när man återvärmaer maten i micron

~.:* Vecka 35 *:.~
  • Vonkan84

Färdigmat som man värmer i micron hettas ju upp ngt enormt så det är ingen fara att äta det. Jag har gjort det under min graviditet och bebis mår bara fint.

*3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • listo

Frysta färdigrätter = helt okej
    Kassler = helt okej, den är varmrökt så du kan äta den även utan att steka.

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
Svar på tråden Fryst färdigmat?