• gusobeid

"mensvärk 4 v efter förlossn. livmoderinfektion? snälla svara!

Har under natten och dagen haft "mensvärk". Födde min dotter för snart fyra veckor sedan. kan det vara livmoderinfektion så här långt efteråt? eller kan det vara eftervärkar trots att det känns hela tiden och inte bara när jag ammar? känns som en ganska normal mensvärk, blöder något mer än dagarna precis innan. Har ingen feber. snälla svara snabbt!

• Svar på tråden "mensvärk 4 v efter förlossn. livmoderinfektion? snälla svara!
  • Tina9

Jag tycker att livmodern drog ihop sig i omgångar. Hade också tillfälliga ökningar i värk och blödning. Om du har infektion så ska det väl komma geggiga flytningar?

• Lilla Prussiluskan

Det är livmodern som drar ihop sig. Jag fick menssmärta varje gång jag ammade första 4-6 veckorna, fick förklarat att det var livmodern.

• gusobeid

tack för snabba svar. har inga läskiga illaluktande flytningar, men det känns ju även när jag inte ammar...
    jag kanske är onödigt nojjig, men det verkar ju vara en rätt farlig infektion.

• Little Ms Chatterbox

Kan ju vara så att du håller på att få mensen, kanske inte så kul så strax efter förlossning, men...
    Hur är du i magen? Det kan påverka livmodern både om man är lös eller hård.

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • gusobeid

magen är hård. krävs viss kraft för att "göra sin business". Kanske det som påverkar då...

• Shininganne

Jag fick livmoderinflammation ca 2 veckor efter förlossningen. Kan berätta att jag var rejält dålig, hade hög feber och rejäla magsmärtor. Det började tidigt på morgonen med lite feber och en orolig mage, kände mig illamående som vid magsjuka ungefär sen blev jag snabbt sämre på bara några timmar. Blev inlagd med intravenös antibiotika.
    Tror inte att din mensvärk är någon fara men håll koll på att du inte får hög feber.

• Peonia

Jag hade infektion i livmodern utan feber. Hade rejält ont i magen och mensvärksliknande smärtor. Blödde även kraftigt.

• Farfalla

Jag har oxå haft livmoderinflammation, jag tror nog att det KÄNNS när du har det..
    Iallafall så höll jag på att svimma hela tiden (av smärta).Fick antibiotika ggr2 plus endel andra piller bla för smärtan.
    Jag fick mest troligtvis livmoderinflammation pga att en bit av moderkakan var kvar..

• honky tonk blues

Jag har haft livmoderinfektion.. det är nog bäst att åka in på en kontroll tycker jag eftersom det verkar som det kan variera väldigt mycket:

Peonia skrev 2007-12-15 23:05:56 följande:
    Jag hade infektion i livmodern utan feber. Hade rejält ont i magen och mensvärksliknande smärtor. Blödde även kraftigt.
    Jag hade feber och var yr konstant, hemska magsmärtor, magen var hård å såg ut som i v25 eller så. Jag blödde knappt, ibland ingenting men när det väl gjorde det så var det som rosakrämigt å luktade sött. Med andra ord så var det var i hela magen. Jag höll på att stryka med eftersom jag nästan blev blodförgiftad.
Svar på tråden "mensvärk 4 v efter förlossn. livmoderinfektion? snälla svara!