• Big eyes

Kan man äta risgrynsgröt???

Jag åt risgrynsgröt idag, sådana färdigpackade som man värmer i mikron. Såg att det stod mjök i innehållsförpackningen och datumet det gick ut var igår. Är mjölken pastoriserad? Kunde jag äta det? eller var det farligt?

• Svar på tråden Kan man äta risgrynsgröt???
  • Hanni

Det är ingen fara! All mölk i sverige är pastöriserad!

• Hanni

Det är ingen fara! All mölk i sverige är pastöriserad!

• Lussekatten87

självklart kan du äta det!

~.:* Vecka 35 *:.~
  • Vonkan84
    Big eyes skrev 2007-12-15 15:35:35 följande:
    Jag åt risgrynsgröt idag, sådana färdigpackade som man värmer i mikron. Såg att det stod mjök i innehållsförpackningen och datumet det gick ut var igår. Är mjölken pastoriserad? Kunde jag äta det? eller var det farligt?
    Jag har tappat räkningen på hur många sådana färdiglagade risgrynsgröt jag ätit nu under min grav. Det är ABSOLUT INGEN FARA att äta sådan gröt, min bebis mår prima i allafall.
    *3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • homemade

Skulle jag aldrig gjort, att du vågade. Hjäälp

• Fiansess

Ja det hoppas jag verkligen, jag har ätit några såna i veckan sen jag blev gravid :). Det enda jag äter till frukost nu :).

• BF 2008 02 23

samma här: min nya frukostmat =) SÅ GOTT =)

• listo
    Big eyes skrev 2007-12-15 15:35:35 följande:
    Självklart kan du äta det. Gröten är ju tillagad en gång innan den är förpackad, så även om den hade varit gjord på opastöriserad mjölk från början så hade det varit ofarligt.
    Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • FruMarie
    LÄS KOSTRÅDEN NÅNGÅNG
    Den 18 December ska en liten pojke komma till världen
  • MajBjörn

förlåt men varför skulle det vara farligt o äta risgrynsgröt när man e gravid?

• gumsemumsan

Verkar som ni missat allihop att TS faktiskt frågar om d var ok att äta risgrynsgröten eftersom bäst före var dagen innan.....

Bara man värmer det ordentligt så ska det nog vara bra, inte bra att bli dålig pga sura mjölkprodukter.

• homemade

Det står ju BÄST FÖRE inte kass dagen efter...

gumsemumsan skrev 2007-12-15 21:56:11 följande:
    Verkar som ni missat allihop att TS faktiskt frågar om d var ok att äta risgrynsgröten eftersom bäst före var dagen innan..... Bara man värmer det ordentligt så ska det nog vara bra, inte bra att bli dålig pga sura mjölkprodukter.
  • Vonkan84
    FruMarie skrev 2007-12-15 19:22:22 följande:
    LÄS KOSTRÅDEN NÅNGÅNG
    Precis....Håller med dig FruMarie
    *3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
Svar på tråden Kan man äta risgrynsgröt???