mitt barn ramla från trappan = värdelös mamma
Har en tjej som fyller 2 år i mars, som ramla ner från trappan hos oss. Hon ramla så olyckligt så hon slog upp ett ordentligt jack. Jag var ensam hemma med henne och storasyster som fyllde 3 år igår när det hände (typiskt på storasysters födelsedag). Jag ringde 112 eftersom det var ett stort jack och det kom ganska mycket blod, hon skrek i 5 minuter sedan lugna hon ner sig, var vid medvetande hela tiden och kräktes inte. Storasyster och jag grät om varannat. Medan jag jaga runt efter telefon. Min man hann komma hem innan ambulansen kom. Fick sitta och vänta i 2 1/2 timme på akuten innan vi fick hjälp. Väl där sydde läkaren 2 inre stygn och 5 yttre stygn. Hon var inte ett dugg berörd utan sprang runt som inget hade hänt. De fråga om de skulle vårda mamma istället som bara grät hela tiden.
Jag känner mig så otroligt dum som mamma, världens sämsta mamma som inte kan ta hand om sina barn. Jag ser hela tiden framför mig hur hon ramlar och jag försöker ta emot henne. Någon mera som har råkat ut för samma som jag, har barn som sytt när de var/är så små, eller någon som känner någon som sytt när de var små. Min räddning är väl ändå att såret är precis vid hårfästet så det kanske inte syns så mycket, då håret börjar ta fart och växer över förhoppningsvis.
Hur skulle ni göra skulle ni låta henne gå som vanligt till dagis på måndag? Doktor tyckte det inte var någon fara. Men tänk om någon tar av henne stipesen som sitter över. Eller knuffar henne eller att hon själv ramlar och slår upp såret ännu mer. Snälla ge mig råd och stötta mig, det skulle vara så skönt att få kontakt med någon som varit i samma situation som mig, det skulle kännas lite lättare då.